Totalbike Vakbarát Hírportál

Excelle: csak egy kínai másolat, vagy a BMW réme?

2022.01.13. 09:15

Kár lenne most felsorolásba kezdeni, hogy mi mindent koppintottak le a különféle kínai motorgyártók. És nem is szabad általánosítani, hiszen vannak azért köztük olyanok is, akik saját kútfőből dolgoznak. Oké, az Excelle pont nem ilyen, a most bemutatott újdonságuk, az 525X túraenduró elég jól rímel a BMW F 850 GS-re.

A BMW egyik jellegzetességét, az aszimmetrikus fényszórót legalább nem nyúlták le, és a saját ledes lámpatestjük el is viszi kicsit a szemet, kevésbé szembetűnő miatta a hasonlóság. Említhetjük viszont a tankot, a felniket, meg az egész 525X kiállását, arányait, mint összehasonlítási pontokat, ezeknél már azért sokkal inkább tetten érhető a turpisság.

A technika ellenben más kávéház. A bajorok 853 köbcentis sorkettesével ellentétben itt egy 494 köbcentiméteres, de szintén kéthengeres blokk dolgozik, 53 lóereje sem közelíti a GS 95 lovát. Igaz, a hozzá tartozó hatos váltóval és a rásegítéssel is ellátott csúszókuplunggal azért ez is egészen használhatónak hangzik. A futómű az Excelle esetében sem hitvány, elöl KYB fordított villát találunk 195 milliméteres rugóúttal, ráadásul állíthatót, míg a hátsó monoshock kerek 200 millit rugózik.

Felszereltség tekintetében nem voltak szűkmarkúak a kínaiak. Van adaptív ledes fényszóró, okostelefonos csatlakozási lehetőség, dupla töltőaljzat, szóval ez azért eléggé rendben van. Az alapmodell 36 ezer jüanos, és a csúcsfelszereltségű változat 42 ezer jüanos (1,7-2,1 millió forintos) ára azt jelenti, hogy a BMW-nek úgy harmadába kerül az 525X.



Rovatok