Totalbike Vakbarát Hírportál

Végre itt az Aprilia Tuareg 660 – reszkessen a Yamaha?

2021.08.02. 07:38

Hivatalosan is visszatért a túraendurók mezőnyébe az Aprilia, miután végre bemutatták a régóta várt Tuareg 660-at. A 2019-es EICMA szalonon még csak alaposan elrejtve állították ki a prototípust, tavaly ősszel viszont már kémfotósok is elcsípték a tesztelés alatt álló példányokat. Az olaszok marketingmenedzsere nemrég már elhintett pár infót, most pedig végre a leleplezés is megtörtént.

Az RS és a Tuono után a Tuareg a harmadik modell az Aprilia 660-as platformján. Így természetesen maradt a 659 köbcentis, soros kéthengeres blokk, azonban az ígéretek szerint az eddigiekhez képest más karakterrel. Ezt mutatják a számok is, hiszen míg az RS 660 kereken 100 lóerőt, a Tuono pedig 94-et tud, addig a Tuareg ezeknél visszafogottabb a maga 80 lovas teljesítményével. Csúcsnyomatéka 70 newtonméter. Elsősorban alacsony- és középtartományra hangolták.

A 43 milliméteres fejreállított villa rugóútja 240 milliméter, és ugyanennyi a szabad hasmagasság is. Természetesen az első futómű is állítható, akárcsak a szintén 240-et rugózó hátsó monoshock. Az első kerék 21, a hátsó 18 colos, a fékeket a Brembo szállította. Az acélcsővázhoz hat ponton kapcsolódik a blokk, az ülésmagasság pedig 860 milliméter körül. Szárazon 187 kilogrammot nyom a Tuareg 660, hét kilogrammal többet a Yamaha Ténéré 700-nál.

A túraenduró megkapta az Aprilia Performance Ride Control, röviden APRC elektronikai csomagot. Ennek része négy menetprogram, köztük egy kifejezetten terepre optimalizált, kettő pedig testre szabható. A blokkolásgátló kikapcsolható, de van kipörgésgátló és tempomat is. A motoros előtt műszeregységként egy 5,5 colos TFT-kijelző szolgál.

Egyelőre nem tudni, mikor kezdik a forgalmazást, ahogy az árazás is kérdéses. Legnagyobb riválisa, a Yamaha Ténéré 700 jelenleg 3,85 milliós alapárról indul. A Tuareggel az Aprilia még nem teljesítette ki a 660-as platformot, a tervek szerint pár éven belül egy Pegaso is jöhet.



Rovatok