Totalbike Vakbarát Hírportál

Ez lehet a KSR következő modellje

2021.05.12. 09:13

A Brixton ugyan európai márka, európai irodával és tervezőcsapattal, a gyártást teljesen Kínára bízzák. Így jártak el a csúcsmodelljüknél is, a Crossfire 500-nál, amely Kínában a Gaokinnál készül, akik a hazai piacra saját néven árusítják GK500 néven. És most ez a Gaokin levédetett egy egyelőre csak GK500-2 néven emlegetett típust is.

Ez az új, GK500-2 simán lehet, hogy a Gaokin saját projektje, de nem kizárt, hogy ez is a Brixtonnal - vagy éppen a Brixton anyacégével, a KSR Grouppal -  közös munka, melyet aztán Európában is forgalmazni fognak.

A GK500-2 műszakilag a Crossfire-rel rokon, ugyanaz a 486 köbcentis soros kéthengeres dolgozik benne - ezt a blokkot a Honda CB500 471 köbcentis blokkja ihlette, a paramétereik és az arányaik nagyon közel állnak egymáshoz, ugyanakkor nincs közös alkatrészük.

A GK500-2-höz a Crossfire blokkját némileg továbbfejlesztették, módosítottak a hengerek külsején, a hengerfej formáján. A teljesítménye 50 LE, vagyis erősebb, mint a 47 lovas Crossfire - ha viszont Európába hozzák, jó eséllyel hozzáigazítják majd az A2-es jogosítványhoz, így itt 48 lóerőt fog legfeljebb tudni.

A váz acélcsövekből áll, még ha műanyag idomokkal alumínium hídváznak próbálják álcázni, a lengőkar viszont ezen is pofás darab, öntött alumíniumnak tűnik. A futómű nagy valószínűséggel a KYB-től származik, viszont a Brixton radiális féknyerge helyett egy hagyományos felfogatású darab szorítja a csipkés szélű tárcsát.

A forma pedig vállaltan modern, leginkább a 2021-es GSX-S1000-re hasonlít - bár ez esetben a másolás gyanúja nem merül fel, a forma szabadalmi rajzait jóval a GSX-S1000 bemutatója előtt védették le, inkább csak a stílusban van egyezés, nem a kínaiaknál megszokott parodisztikus másolás forog fenn.

Ha a GK500-2 végül eljut Európába, biztosan nem Brixton néven teszi ezt - a KSR-nek több brandje is van, az ilyen modern formára inkább a KSR Moto vagy a frissen alapított Motron logója kerülne.



Rovatok