Totalbike Vakbarát Hírportál

Az utolsó csavarig megújulnak a KTM kis Duke-jai

2021.04.19. 13:07

Tíz éve mutatták be a KTM Duke 125-öt, amivel az osztrákok - indiai segítséggel - megreformálták a kis kategóriát, és minőségi alkatrészekből raktak össze belépő motorokat 125, 200, 250 és 390 köbcentivel, aminek meg is lett az eredménye, ugyanis éppen a kis Duke-ok felpörgő eladásaival váltak a legnagyobb európai gyártóvá.

Kémfotókon már felbukkant az új Duke 250 - ennek az aktuális generációját a nyugati piacokon nem forgalmazzák, de valószínű, hogy ahogyan eddig is, a 125-össel és a 390-essel azonosak a műszaki alapok, tehát a hozzánk érkező modellekre vonatkozóan tudunk levonni következtetéseket belőle.

A blokk marad egyhengeres, vízhűtéses, viszont teljesen új lesz, új deklik, új henger, új öntvény, új hengerfej - vagyis nem sok közös csavarja lesz a mostanival. A teljesítmény valószínűleg nem változik, a 125-ösnél eleve az A1-es jogosítvány limitálja a lehetőségeket, így az legfeljebb 15 lóerős lehet, és a 390-es is marad 43 lóerős.

A váz viszont megintcsak újnak ígérkezik, az aktuális vaskos csöveket vékonyabbra cserélik, illetve megjelenésében is közelebb kerül a hagyományos térhálós hídvázakhoz. A blokkot öntött elemek tartják, ahogyan a segédváz is öntött lesz.

Teljesen újnak ígérkezik a lengővilla is, amely kap egy felső merevítőt, kialakításában pedig a banán alakú villák felé mozdul el. A fékeket továbbra is a Brembo leányvállalata, a Bybre szállítja, a futómű pedig a WP-től származik. A dizájnról nehéz véleményt alkotni, a prototípuson ugyanis még nem véglegesek a formák, azt viszont biztosan tudni ennyiből, hogy a kis Duke-ok következő generációjára már nem kell sokat várni, 2022-ben leleplezik őket.



Rovatok