Magas embernek motor 1 milla alatt
Kedves Nepperűző!
Tudom, hogy nagyon sokan kérdezték már, hogy milyen motort javasolsz magas embereknek, én mégis újra felteszem ezt a kérdést, mert nagyon tanácstalan vagyok, amennyi cikket, tesztet olvasok, annyi választ kapok. Így gondoltam, egyenesben fordulok hozzád!Kezdő motorosként nagy motort keresek 1 millió forint alatt. Az egyik fontos szempont számomra, hogy magas vagyok (195 cm) "hosszú" végtagokkal :-). Olyan motort keresek, amit főleg hétvégén használnék, keveset Budapesten, illetve autópályán, inkább többet vidéken, kirándulásokra (pld. Budapest-Eger a Kékes érintésével). 41 évesen nem vonz a "bedőlögetős" kanyarvadászat, többre értékelem, ha egy kezes, erős, megfelelő tartalékokkal rendelkező (még két fővel is), számomra ülhető motor van alattam.Szándékosan nem írok konkrét típusokat, mert nincs "szerelem", bár tetszik a BMW szíj-hajtása, vagy a VFR V-tech vezérlése, vagy a kardán-hajtás, de ezek számomra inkább technikai érdekességek. Szintén nem írok fajtát, inkább hagyatkozom a javaslataidra.
Segítségedet előre is köszönöm.
Üdv: Lajos
Kedves Lajos!
A következő módon rakom össze a válaszom:
1. kezdő motoros -> megbízható motor legyen, mert nincs még bejáratott szerelője, specialistája, alkatrészforrása.
2. magas ember -> a motor legyen túraenduró, a colosok azon férnek el a legjobban. Az sem baj, ha európai motor, mert errefelé a felejtik el legkevésbé, hogy az ember szeret 170 centi fölé nőni.
3. legyen benne technikai érdekesség.
4. egymillió alatt, szóval kiesnek az újabb modellek, mint a Tiger 800, az F 800 és még pár kiváló bringa.
5. jó legyen autópályán és két fővel.
Az 5. pont miatt ejteném a Transalpot, és az első kör végére maradt a V-Strom, mint tuti befutó. Nagy műszaki érdekességet nem tud, viszont egy kellemes V2-es blokk, rengeteg praktikus részlettel - villantani nem lehet vele, de minden mást igen. Egy plexitoldat nem árt rá, de szerintem a legjobb mindenes, ha költséghatékony akarsz lenni.
Ennyiért már van karbis Varadero is, attól sem határolódnék el, elsőre nagy dögnek fog tűnni, de nagyon kellemes motor, elképesztően tartós, és igazi túra-igásló. Kraft van benne bőven, két fő meg sem kottyan neki - igazán nagy királyság egy injektoros és ABS-es példány, de azokért inkább kétszer ennyit szoktak kérni.
Kis szerencsével millió alatt ki tudsz fogni Yamaha TDM900-at is, nagyjából ugyanazt lehet elmondani, mint a V-Stromról, csak valamivel erősebb.
Ha pedig több műszaki érdekességet keresnél, akkor az Aprilia Caponord 1000 remek motor, illetve időnként felbukkan ebben az ársávban egy-egy Triumph Tiger 955i, az elől sem ugranék félre.
Ha valamiért mégsem szeretnél túraendurót, akkor érdemes lehet elkalandoznod érdekes túlzások felé, a GSX1400 például egészen különleges élmény, a BMW K sorozatának darabjaihoz már olcsón hozzá lehet jutni, a K 1200 RS-nek (sor négy, hosszában beépítve, flying brick-nek becézik) alig van ára, vagy ha már BMW-ből csak a bokszer játszik, akkor az R 1100 S egy túrakormánnyal elég nagy királyság - és mivel BMW-ből mindenki GS-t meg RT-t vesz, ehhez is potom pénzért hozzá fogsz tudni jutni. Eladni nehéz lesz, de ha van egy jó motorod, miért szabadulnál tőle?
Üdv: Nepperűző