Kezdő motort a hegyen lakónak
Tisztelt Nepperűző!
Friss A-s jogsival, nulla tapasztalattal és baráti körben sem sokkal többel, keresem első motorom. Városi, néha külvárosi használatra, ingázni. Heti 100-150 km környékén, 450 ezerig. Behatároltam magamnak egy-két dolgot, de a tetszik és a nem tetszik között nekem egyelőre főleg szemre és internetre alapozva van különbség, hálás volnék némi jó tanácsért. Nem vágyom nagy erőre, de a hegyre, amin lakom, fel kell tudni jönni, ami tele van jobb kezes utcával. Vagy feljöhetek a hátsó földúton. Korábbi tanácsaid, egy régebbi cikketek és “ez bejön” alapján listáztam magamnak egy kis kupacot, amiből próbálok rájönni melyikeket érdemes valóban nézni:- Varadero 125- CBF250- Fazer 400 (belpiacosság kicsit ijesztő, de a nagytesón tanultam) - KLE 500- BMW F650- Transalp
Bevallom a túra vonal kinézetre jobban megfogott, de nyitott vagyok én bármire, amin kényelmesen ülök és a megbízhatóságért cserébe adok majd neki kényelmes meleg otthont, kedves szavakat és rendszeres karbantartást.
Üdvözlettel, Dávid
Kedves Dávid!
A Varadero 125 teljesen jó, sőt, az egyik legjobb 125-ös, de ha van korlátlan jogsid, akkor hamar kevés lesz a 15 lóerő. A CBF250 szerintem annyira nem nagy szám, igénytelen igásló, akár a CBF125-ös. A Fazer 400 inkább sportos, mint kényelmes, ráadásul forgatni kell, ha menni szeretnél - új korukban zseniálisak voltak ezek a 400-as belpiacos motorok, viszont mostanra óvatos lennék velük. Minden rendelhető hozzájuk, de arra készülni kell, hogy drága lesz, illetve gyakran elég sokat kell várni, mire ideér, amire szükséged van.
A KLE500-at sokan kedvelik, én annyira nem - viszont ha jó állapotút találsz, nyugodtan vedd meg, erről itt írtam már.
A Transalp 650 nagy kedvencem, bátran merem ajánlani, 2000-ben jelent meg, 2002-re áttették a gyártást Olaszországból Spanyolországba, és csak 2008-ban küldték nyugdíjba a 700-as Transalp kedvéért, nagy dolgokat nem módosítottak rajta: 2004-ben hozzáigazították az Euro2-höz, illetve lecseréltek pár kapcsolót és kapott vészvillogót, 2005-ben új műszereket tettek fel, és hasonló apróságok. Az általad megjelölt keretből a 600-as Transalpok jobban kijönnek, de azokból a legfiatalabbak is lassan húsz évesek, hiába remek motor, ennyi idő után nagyon sok aprósággal lehet szívni, az elöregedő szívócsonkoktól, a szakadó karbimembránon keresztül a csöpögő benzincsapig, és most csak olyan dolgokat soroltam fel, ami egyszerű gumibizbaszok elöregedésével függenek össze, de meg tudják keseríteni az életed.
A BMW F650 szintén nem mai csirke, nálam a Transalp a V2-es blokk miatt előtte van a listán, illetve nem tudok nem arra gondolni, hogy lényegében egy Aprilia Pegasóról van szó (tudom, hogy elég sok különbség van a Pegaso és az F650 között, de a hasonlóság is elég sok). Viszont ha neked fontos a BMW embléma (érthető, nyugodtan vállald fel, nem para), akkor már inkább a BMW F 650 GS-eket nézegesd, azokat már a BMW is komolyabban vette.
Üdv: Nepperűző