A törött fékfolyadékszint-ellenőrző ablak esete a GS500-zal

2021.08.05. 13:26

Tisztelt Motordoktor!

Van egy 2007-es gyártású, sokat futott, de amúgy jó egészségi állapotnak örvendő Suzuki GS500E motorom, amelyen tegnap az alábbi problémával szembesültem. Az AJP gyártmányú első főfékhengerem fékfolyadékszint-kémlelő ablaka szétmállott, erősen szivárog, cserélni kellene. Kerestem volna a neten hozzá gyári alkatrészt, de sehol nem találtam: csak komplett főfékhengert, brutális áron.

Tud-e valamilyen gazdaságosan kivitelezhető javítási megoldást, gyári vagy utángyártott, magyarországi pótalkatrész-forrást, vagy bármilyen (kulturált és biztonságos) javítási ötletet?

Hasonló öregedési problémám van ugyanezen motor tanksapkatömítésével is: elöregedett, szivárog, nem zár. Egészen speciális, rugós gyűrűs alakos gumitömítés az eredeti (betonkemény és repedezett), de külön szintén nem kapható, csak az egész betöltőnyílás-szerelvénnyel, zárral-mindennel együtt, 60 ezer forint körüli áron. Erre is van esetleg valami házilag kivitelezhető ötlete, tippje, alkatrészforrása?

A bontottaktól félek, hiszen azok legalább ennyire öregek, nem lehetnek számottevően jobb állapotúak - a problémát legfeljebb igen rövid időre lehetne elodázni velük.

Válaszát előre is köszönöm: Bogyó 'bá

Kedves Bogyó 'bá!

A hivatalos válasz az, hogy meg kell venni a gyárit. De mondjuk én sem tennék ilyet a lottóötös megnyerése előtt ebben az esetben. Így marad a tákolás. Két irányba lehet elmenni: az egyik, a profi, illetve igényes megoldás az, hogyha vágat egy darab üveget és jófajta kétkomponensű ragasztóval beragasztja a megfelelő helyre. Így gyárias kinézet is elérhető.

A másik verzió, amit egyszer-kétszer alkalmaztam, hogy egy megfelelő méretű csavart teszünk a furatba, és behúzzuk egy anyával, két rézalátéttel tömítve. Így ugye a kémlelő ablak elveszti funkcióját, azonban ez valószínűleg már pár éve megtörtént, hiszen 10-20 év alatt szépen el szoktak színeződni, és semmi sem látszik bennük. Ha pedig véletlen szivárog a fékfolyadék, azt is hamarabb észrevesszük a fékhatáson, mint a folyadékszinten.

A tanksapka esetében kis utánajárás után külföldi oldalakon találtam negyedáron olyat, ami megfelelhet, bár nem zárható kulccsal. Én ebbe az irányba mennék, persze lehetne új tömítést ragasztani oda, de a folytonos nyitás-csukás miatt valószínűleg ez nem lenne hosszú életű megoldás.

Remélem tudtam segíteni,

Üdv:

Siposgeri