"A Ducatik sehol nem voltak hangban"
A Petronas FP1-ről én csak írtam, viszont kaptam egy levelet és egy halom képet az airbrush-pápa és motorsport-riporter Mike Tamástól, aki élőben is látta ezeket a motorokat, 2006-ban ugyanis kint volt a Superbike VB-n fotózni. Így emlékszik vissza:
Amire emlékszem, a brutál hang, amikor beindítottak a boxban egyet, mindenki odasietett, hogy mi az Úristen ez? A Ducatik sehol nem voltak hangban ezekhez! Na meg ez a durva szín, ezer közül is lehetett látni, hol tartanak a pályán.
11Galéria: Mike Tamás: Petronas FP1Valamint vicces volt, hogy a boxban egy nagy molinó lógott a mennyezetről középen, amin Fogarty szemei voltak felnagyítva, mintha figyelné folyton a csapatot, plusz a motorokon is elöl van egy szempár a plexin fehérrel. De Fogarty mindig ott volt a csapat körül személyesen is. Nekem nagyon tetszettek ezek a gépek, van két kép az utcai, lámpás, tükrös, indexes verzióról is, a kamionjuk mellé volt kiállítva. Ezen a futamon Steve Martin (99) és Craig Jones (18) mentek a Petronassal. Egy nagy képet is festettem anno erről az élményről, amint kanyarodnak, hátulról, persze ezen is van egy Petronas motor, naná!
11Ez a festmény, ott van rajta a Petronas FP1Galéria: Mike Tamás: Petronas FP1
És milyen volt utolsó szezonjában az FP1? Ilyen:
A Petronas-sztori azért áll közel a szívemhez, mert ma már elképzelhetetlen, hogy egy lényegében egyedi, kisipari motorral valaki rajthoz álljon a világbajnokságon.
A Britteneknek viszont a talpáig nem érnek.