A legnagyobb európai fogyasztás-követő oldal, a sprintmonitor.de adatai alapján összeszedtük, hogy mely motorokkal lehetünk a fillérbaszás csásázárai. Ha a fogyasztás a mindened, ezeket a típusokat kell keresned.
Honda Innova A legendás Super Cub modern leszármazottja. Nagyon finom négyütemű, egyhengeres, 125-ös motor, körváltó és vékony kerekek - minden adott a fogyasztási rekordhoz, például nem fogja le a blokkot a robogóknál megszokott CVT váltó tehetetlensége. Az átlag Innova felhasználó két literrel jár el, aminél jelenleg nem nagyon van takarékosabb jármű. Teszt itt.
Honda Wave 110i Ha takarékosabb nincs is az Innova 125-nél, ugyanolyan takarékos viszont van még egy: a Honda Wave 110i. Az Innova utódjaként bemutatott, nagyon erősen a harmadik világra optimalizált, szintén körváltós Wave-vel a felhasználók ugyanúgy kétliteres átlaggal járnak.
Honda MSX125 A Honda Monkey leszármazottja az első motorkerékpár-szabású jármű a listán. A 2,1 liter/100 kilométeres átlaghoz nyilván hozzájárul, hogy az MSX legalább egy számmal kisebb, mint a többi 125-ös. Bár a váltója csak négy sebességes, a hosszú áttételekkel és a nyomatékra hangolt blokkal fel lehet venni a város ritmusát: és valószínűleg ez a titka is, nem kell szétforgatni. Olvasnál róla tesztet? IDE KATTINTS!Fotó: Zirig Árpád / Totalbike
Honda CBF125 A lista első, minden szempontból rendes motorkerékpárja éppenhogy lecsúszott a dobogóról: a felhasználók 2,2 literes átlagot hoztak ki vele - és ha ehhez hozzávesszük, hogy a tankja 13 literes, elég komoly túrapotenciál rajzolódik ki. Tesztet itt írtunk róla.
Honda Forza 125 A 2,4 liter/100 km-es átlag elképesztően jó eredmény egy 125-ös robogótól, melynek viszonylag nagy kasztnit kell vonszolnia és még a CVT váltó is a fogyasztás ellen dolgozik. Volt is róla teszt.
Fotó: Papp Tibor / Totalbike
Yamaha YBR125 A Honda Forza 125-tel holtversenyben végzett, szintén 2,4 literrel elvan százon - a recept ennél a típusnál megegyezik a CBF125-tel: vékony abroncsok, egyszerű blokk, kis fordulat és elnyűhetetlen igásló-felépítmény. Többet olvasnál róla? Katt ide!Fotó: Csikós Zsolt / Totalbike
Honda PCX125 A Forza 125-höz és a Yamaha YBR125-höz hasonlóan a PCX felhasználók is 2,4 literes átlagot hoztak ki - úgy látszik, a start-stop rendszer nem jelent érdemi megtakarítást. Volt is róla teszt.
Fotó: Zirig Árpád
Honda Vision 50 Az első ötvenes robogó a listán a maga 2,5 literes átlagfogyasztásával. Itt azért gyanakodnék, hogy valójában van a Vision 50-nél takarékosabb ötvenes: a Yamaha Gear a használttesztünk során elvolt kevesebbel is, például téli túrán 2,2 litert evett, amikor pedig mindent feláldoztunk az alacsony fogyasztás oltárán, 1,8-cal is elvolt.
Fotó: Photographer: Zep
Honda Vision 110 A 110-es Vision két dolgot mutat meg jól: az egyik, hogy a köbcenti nem minden, a másik, hogy mennyit levesz az ékszíjautomata váltó. Ugyanis pontosan ugyanannyit fogyaszt átlagban, mint a Vision 50, vagyis 2,5 litert, másrészt a Honda 110-es blokkja CVT nélkül a Wave-ben fél literrel kevesebbel is elvan. A Vision 110-ről itt olvasható a tesztünk.
Yamaha YZF-R125 Még a lista tizedik helyezettje is elvan 2,7 literes átlaggal - mármint valós, a tulajdonosok által mért és dokumentált 2,7 literrel. Ez mindenképpen szép eredmény egy 15 lóerős, viszonylag nagy testű 125-östől. Itt írtunk róla bővebben.
A legnagyobb európai fogyasztás-követő oldal, a sprintmonitor.de adatai alapján összeszedtük, hogy mely motorokkal lehetünk a fillérbaszás csásázárai. Ha a fogyasztás a mindened, ezeket a típusokat kell keresned.