Mint két tojás: már a Vitpilent is lenyúlták a kínaiak

2021.06.04. 13:32

Nem véletlenül szólt nagyot, amikor a Husqvarna bemutatta a Vitpilen és Svartpilen párosát. Előbbi a neo-café racer vonalat képviseli, utóbbi pedig leginkább a scramblerek vagy dirt trackerek utcai átiratának nevezhető. Közös ugyanakkor bennük, hogy nagyjából semmi másra nem hasonlítanak, még ha technikájukat a KTM Duke-októl kölcsönözték is.

Éppen ez a semmi-másra-nem-hasonlítás látszik most megdőlni, ugyanis a kínai FK Motorsnál úgy érezték, nem görnyednek fölöslegesen a rajzasztal felett, ha valaki más már elvégezte a munkát, és megtervezte a tutit. Fogták hát a Husqvarna gépeit, és elkészítették saját variációjukat, a Feiken TT 250-et.

Ahogyan már a neve is sugallja, kisebb, gyengébb modellről van szó, mint az eredeti. A blokk ugyanis nem 700-as vagy 400-as, csupán 249 köbcentiméteres. Ez a downsizing természetesen a teljesítményen is meglátszik, hiszen míg a Husqvarna gyengébb gépe is 43 lóerős, addig a kínai koppintás csak 28-at tud, 22 newtonméteres nyomaték mellett. Mindehhez ráadásul forgatni is jobban kell.

A fékek méretezése sem egyezik meg: a Feikenre elöl 320-as helyett csak 300 milliméteres tárcsa került, előre viszont a 230-as helyére nagyobbat, 260-asat szereltek. További különbséget jelent az egykarú lengőkar. Hasonlóságot érhetünk tetten ellenben a vázzal, a kerek fényszóróval, vagy a fejreállított villával kapcsolatban.

Van ennek az egész történetnek egy sajátos pikantériája, ami már-már dél-amerikai szappanoperákba illik. A Feiken blokkját a Zhejiang Chunfeng gyártja, amely cég a CFMoto anyavállalata. Márpedig a CFMoto éppen aktív együttműködést folytat a Husqvarna testvérmárkájával, a KTM-mel.

Mellesleg úgy tűnik, a kínai másolatvonaton nincs fék. Csak a közelmúltban meggyalázták a Ducati Panigale V4-et, valamint az MV Agusta Supervelocét, de estig sorolhatnánk a hasonló példákat.