Frissült a hardcore terepes KTM 1290 Adventure R

2021.02.24. 10:46

A KTM tegnap leleplezte a 2021-es 1290 Super Adventure R-t, vagyis a nagy túraendurójuk hardcore terepváltozatát. Az R-es Adventure ugyanis hiába 1300 köbcentis, terepen bámulatos - már a négy évvel ezelőtti változat is lenyűgöző volt, ahogyan átrombolt bármilyen akadályon.

A 2021-es frissítésre az Euro5 bevezetése volt a legfőbb ok, de ha már hozzányúltak, nem végeztek félmunkát. Csiszoltak az ergonómián, hogy jobban lehessen mozogni a nyeregből kiállva, így keskenyebb lett.

A 160 lóerős LC8 blokkból 1,6 kilót faragtak le, amelyben szerepe volt az új forgattyúsháznak. Ezen kívül átdolgozták a hűtőrendszert, illetve lecserélték a váltót, melyet most már a KTM anyacégéhez, a Pierer Mobility-hez tartozó, első sorban a hajtókarjairól híres Pankl gyárt.

Az elektronikán is csiszoltak, és bizonyos elemeket különböző felszereltségi szintekhez adnak csak, például a Rally üzemmódot és az oldalgyorsulás kontrollt a Rally pack-be tették, míg az adaptív féklámpáért, a gyorsváltóért és a hill hold controlért meg kell vásárolni a Tech Pack-et. Frissítették a műszerfalat is, a TFT kijelző 7 collosra nőtt.

Atalakították az első lámpát, ám míg az S változatnál ott található a lyukban a követős tempomathoz a radar, ennél ott nincs semmi, mert bár jár hozzá tempomat, a radart csak a túrásabb S változathoz adják.

A futóművet továbbra is a WP szállítja, az Adventure R-hez 220 milliméter rugóutat biztosítanak, és minden paraméterét személyre lehet szabni, beleértve a lassú és a gyors nyomófokozatot is. A fékek a Brembótól származnak, elöl két darabb 320-as tárcsa és radiális, négydugattyús nyergek fognak, hátul pedig egy 267-es tárcsát harap egy kétdugattyús nyereg, az egészet pedig egy kombinált kanyar-ABS rendszer felügyeli, mely offroad móddal is rendelkezik, amikor szabadon blokkolhatóvá teszi a hátsó kereket.

A 2021-es 1290 Adventure R ülésmagassága 880 milliméter, a tankja 23 literes, a száraz tömege pedig 221 kiló.