Visszatér a Kawasaki KLR 650

2021.01.27. 10:58

Sokakat elszomorított a Kawasaki (igaz, főként az USA-ban), amikor pár éve úgy döntöttek, elkaszálják a KLR 650 túraendurót. Az utóbbi időben nem is volt fegyverük ebben a kategóriában. Míg a Versysek aszfalton mozognak otthonosabban, addig a KLX-ek igazi terepes célgépek, csak a kettő ötvözete, a keményvonalas túraenduró hiányzott. Most azonban visszatér a KLR.

Úgy nyúltak az előző KLR-hez, hogy karaktere megmaradjon, de meg is feleljen a kor követelményeinek. A blokkot megtartották, maradt a 652 köbcentis egyhengeres viszont karburátor helyett befecskendezővel látták el. Így takarékosabb, és azt ígérik, megbízhatóbb is lett, meg persze az Euro 5-ös környezetvédelmi előírások teljesítése is szempont volt. Szívó- és kipufogóoldalon is történtek változások, amelyeknek köszönhetően középtartományban lett erősebb és nyomatékosabb a motor. Finomítottak az ötsebességes váltón, a kellemesebb kapcsolási érzet elérése érdekében.

A kívülről is észrevehető módosítások közt említhetjük az új benzintankot, amelynek kapacitása 18 helyett 23 literre nőtt. Három centimétert toldottak a lengőkaron, és a váz merevségén is dolgoztak. Előre 300 milliméteres tárcsa került kétdugattyús nyereggel, a hátsó 240-eshez egydugattyús jutott.

Ami a külsőt illeti, a 221 kilós menetkész tömegű gép pont úgy néz ki, mint amit nyugodt szívvel vinnénk terepre is. Kapunk gyári haspáncélt, kézvédőket, és egészen magasra emelték az irányjelzőket is. A rugóút elöl 20, hátul 18,5 centiméter.

Az új KLR 650 2022-es modellként kerül fel a japánok palettájára. A nemzetközi weboldalon 6699 dolláros (1,99 millió forint) árcédulával jelent meg, de az oldaldobozokkal, ködlámpával és egyéb finomságokkal felszerelt Adventure kivitel 7999 dollárba kerül.