Jó hírrel szolgálunk azoknak a szerencséseknek, akik egy Honda VFR750R RC30-at tartanak a garázsban: a Honda újraindítja hozzá az alkatrészek gyártását, vagyis részint továbbra is, részint újra elérhető lesz hozzá minden, hogy a tulajdonosok gyári állapotban tudják megőrizni ikonikus motorjukat.
Az RC30-as VFR750R-t azért építették 1987-ben, hogy az 1988-ban induló Superbike VB-n rajthoz állhassanak vele - és az első két évben meg is nyerte vele a bajnokságot az amerikai Fred Merkel.
Igazi homologizációs modell volt, 90 fokos V4-es blokkal, 118 lóerővel és könnyű alumínium vázzal. Technikatörténeti mérföldkő is volt egyben, például ennél a motornál használtak először titán hajtórudakat.
A gyártást 1990-ben állították le, az elmúlt harminc évben pedig az amúgy sem gyakori motorhoz lényegében elfogytak az alkatrészek. A Honda igyekszik figyelni az örökségre, és segít a tulajdonosoknak megőrizni a motorjaikat úgy, ahogyan azt a mérnökök megálmodták.
Mivel az RC30 gyári alkatrészprogram egyelőre csak a Honda japán oldaláról érhető el, valószínű, hogy ezzel a szolgáltatással egyelőre csak a belpiacnak kedveskednek - ott egyébként gyengébb volt a motor, csak 77 lóerőt tudott. Egyelőre nem tudni, hogy az európai piacon is bevezetik-e a szolgáltatást.
Friss: megjött a hivatalos válasz, ezt megtartják Japánnak.