A Honda nem fog azonnal a dobogóért menni a Superbike-ban

2019.11.15. 10:38

Nagyok az elvárások az új Honda CBR1000RR-R-rel szemben, a 2020-ban Alvaro Bautistával és a HRC-vel a háta mögött felálló csapattól mindenki azt várja, hogy a VB címért menjenek, de Stafan Bradl, a Honda tesztpilótája lehűtötte a kedélyeket. Szerinte a motor a valódi versenyképességhez még fejlesztésre szorul.

A nyilatkozata szerint egyelőre kevés referenciapont van ahhoz, hogy meg tudják ítélni, hogy a többiekkel szemben hol tartanak, ráadásul a Honda kihagyja az ezen a héten zajló szezon utáni, Aragónban rendezett tesztet. Bradl keményen kivette a részét a fejlesztésből, de véleménye szerint még nagyon sok munkára van szükség, hogy a februári szezonnyitón a dobogóért harcolhassanak. Külön kiemelte, hogy a Pirelli abroncsok viselkedésével még kevés a tapasztalatuk, és ez az elsődleges kérdés.

Bradl az RR-R prototípusának tesztelése közben
Bradl az RR-R prototípusának tesztelése közben

"Nem könnyű összehozni az új motort a Pirellikkel, három kör után ugyanis a tapadás drámaian megváltozik, és kapásból egy másodpercet visszaesnek a köridők. Olyan beállításokra van szükség, amelyekkel ez elkerülhető." - nyilatkozta Bradl a Speedweeknek. A Honda számára azért problémás ez a Pirelli dolog, mert eddig alapvetően a Bridgestone-hoz fejlesztettek, a japán bajnokságban ugyanis azt használnak, ezzel szemben a VB-nek a Pirelli a beszállítója.

Bradl azt is elmondta, hogy, hogy 2020-ban nem a dobogóért fognak menni. Bár a HRC-vel szemben magasak az elvárások, a Honda gyári háttérrel jó régóta nincs jelen a Superbike VB-n, sok adat és tapasztalat hiányzik számukra, vagyis a 2020-as szezonjuk inkább arra fog hasonlítani, mint amikor az Aprilia és a BMW 2009-ben beszállt a sorozatba, nem pedig arra, amikor a Ducati előállt a Panigale V4 R-rel.

Ráadásul 2020-ra nagyon erős lesz a mezőny: a Kawasaki és a Ducati nem állt le a fejlesztéssel, a Yamahánál is szépen fejlődik az R1, a BMW is gyári csapatot indít.