Retró sportmotor lesz a Bimota következő dobása

2019.11.13. 15:53

A múlt héten zajlott EICMA egyik legizgalmasabb fordulata a Bimota feltámadása és a Kawasakival való együttműködése volt - hogy pontosan mi történt, arról itt írtunk -, illetve a Bimota Tesi H2 leleplezése. A Kawasaki H2 blokkos, függőcsapszeges kormányzású motor mellett pedig jönnek a további, Kawa blokkos Bimoták - az egyelőre KB4 néven emlegetett, leendő modellről pedig a japán Young Machine magazin hozott le érdekes híreket/pletkákat.

A japán gyártók jövőbeli terveiről sokszor gyanúsan jól informált Young Machine szerint a Bimota KB4 egy retró sportmotor lesz, még ha nem is úgy fog kinézni, mint az illusztráció.

Bár sportmotornak fog kinézni, nem a Ninja ZX-10R blokkját fogják használni, hanem a mindössze 140 lóerős, de 111 Nm nyomatékú, és a középső tartományban combosabb Z1000 négyhengeresét - a tervek szerint ez nem csúcsteljesítményről fog szólni, hanem az élménydús motorozásról és a kezelhetőségről.

Az előrejelzés szerint a KB4 full HD-ban vetített motoros pornó lesz rengeteg CNC-mart alumíniummal és kézműves karbonokkal, csúcs futóművel és fékkel.

Bár kérdéses, hogy a terv eljut-e a gyártásig, de a Kawasakit ismerve nem fogják a gyávább megoldást választani, illetve nem azért tettek rengeteg pénzt a Bimotába, hogy aztán hagyják elsorvadni az olasz márkát. Illetve a következő egy évben a Bimota Tesi H2-vel önmagában nehéz lesz összehozni a tervezett 200 darab eladását - a Bimota eddigi darabszámait elnézve nem könnyű ezt egy típussal elérni, ráadásul a Tesi H2 leginkább figyelemfelkeltésre alkalmas, a 10+ milliós árával nem lesz átütő siker - ahhoz egy lakosságibb változat kell, mint amilyennek a KB4 tűnik.