Két új BMW: F 900 XR és F 900 R

2019.11.06. 16:04

A BMW az S 1000 XR mellett előrántott két 900-as kéthengerest is, az F 900 XR-t és az F 900 R-t. Mindkét modell a BMW F 850 GS-ben bemutatott kéthengeres blokkon alapul, csak egy kicsit felhergelték őket.

Az F 900 XR-t definiálhatjuk egy szerényebb S 1000 XR-ként vagy egy aszfalton nagyon gyors F 850 GS-ként is, a lényeg, hogy egyértelműen a Yamaha Tracer 900 GT-nek akartak egy potens ellenfelet alkotni. Ahogy a név is sugallja, a kéthengeres blokknak 2 mm-rel nőtt a furata, így 895 köbcentis lett a korábbi 853 helyett, illetve átdolgozták a hengerfejet is - a teljesítmény 105 lóerő lett, a csúcsnyomaték nem változott, de úgy általában jobban megy a középső tartományban.

Alapból jár hozzá ABS, kipörgésgátló, 4,3 collos színes TFT műszerfal, két üzemmód, az extralistáról pedig beikszelhető a félaktív futómű, a kanyar ABS, a kulcsnélküli indítás, a gyorsváltó és a motorfék-kontroll.

A váz a 850 GS-ből jön, de kicsit módosítottak rajta, a tengelytáv például rövidebb lett és hegyesebb lett a villaszög. A segédváz keskenyebb, ahogyan az ülés is - az ülésmagasság 825 mm, a tank pedig 15,5 literes.

Az F 900 R kisebb újdonság - az F 800 R leváltására született, és műszakilag az XR-rel rokon. A tankja már nem az ülés alatt van, hanem normális helyen, egy literrel kevesebb is fér bele (mármint az XR-hez képest), és ugyan hízott nyolc kilót a 800-ashoz képest, de kompenzációként 10 lóerővel erősebb lett.