Két változat készül a Moto Guzzi V85 TT-ből

2019.03.12. 10:54 Módosítva: 2019.03.12. 10:54

Idén jelenik meg a piacon a Moto Guzzi V85 TT, amely a 2010-es évek két legnagyobb motoros trendjét hozza össze: a túraenduróságot és a retrót. Ami most újdonság, hogy tényleg minden adat nyilvános a típusról, és egy promóvideót is összedobtak hozzá az olaszok.

A V 85 TT (a TT jelentése ez esetben a Tutti Terreno, vagyis minden terep) két modellváltozatból áll, az alapváltozat szürke fényezést kap (ezt hívják Grigio Atacamának, a grigio egyébként szürkét jelent, az Atacama mpedig egy dél-amerikai sivatag, de nagyon remélem, hogy ez utóbbival senkinek nem mondtam újat), az extrás Adventure kivitel színét pedig Giallo Saharának keresztelték, ami Sárga Szaharát jelent a Google Translate szerint, a Moto Guzzi esetében pedig sárga-fehér fényezést és piros vázat.

A V85 TT a Guzzi legszebb hagyományait követve 90 fokos hengerszögű, léghűtéses V2-est kapott, a lökettérfogata pedig 853 köbcenti. Hengerenként két szelepes, a szívószelep titánból készül. A blokk nincs túlhúzva, 10,5:1-es kompresszió mellet nyolcvan lóerőt (7750-nél) és 80 Nm csúcsnyomatékot (5000-nél) tud. A tank 21 literes, a vagyis benne van a 400 kilométeres hatótávolság, ugyanis a gyár 4,9 literes fogyasztást ad meg hozzá. A tengelykapcsoló Guzzi stílusú, egytárcsás szárazkuplung, hatfokozatú váltóval.

A váz nagy szilárdságú acélból készül, elöl 41 mm-es fordított teleszkópvilla dolgozik, melyen állítható a rugóelőfeszítés és a húzófokozati csillapítás. Hátul a jobboldalra szerelt rugóstagot találni, melyen szintén az előfeszítés és a húzófokozat állítható. A rugóút elöl-hátul 170 mm.

A fékrendszer kimondottan komoly, elöl két darab 320-as, hátul egy darab 260 mm-es féktárcsa található, elöl radiálisan rögzített, négydugattyús nyergekkel, hátul pedig egy darab kétdugattyús úszónyereggel. A kerekek küllősek, az első felni 19-es, a hátsó 17-es. V85 TT szárazon 208 kilós, menetkészen pedig 229 kilót nyom.