Jön a Triumph Daytona 765

2019.02.08. 09:59

Ahogy sejteni lehetett, a Triumph egy teljesen új Daytonán dolgozik, amelybe azt a 765-ös blokkot szerelnék, amelyet mi a Street Triple-ből ismerünk, és amelyet a Moto2-ben is használnak 2019-től.

daytona

Korábban a Triumph termékmenedzsere, Steve Sargent azt nyilatkozta, hogy ha bizonyítottnak látják, hogy van rá kereslet, akkor készítenek egy új Daytonát - és most úgy tűnik, megtalálták a keresletre a bizonyítékot. Egy éve még határozottan cáfolták, hogy dolgoznának egy 765-ös utcai sportmotoron, a múlt héten viszont az MCN Spanyolországban szpottolt egy szériakésznek tűnő, új Daytonát.

Számos részletet változtatás nélkül átemeltek a 675-ösről, például a váz és a lengőkar lényegében változatlan, az idomok pedig gyakorlatilag megkülönbözhetetlenek. A farokidom és a kipufogó látványosan új, illetve várhatóan a Daytonából is lesz belépő és fullos modell, csúcs futóművel és fékkel.

Bár a prototípus külsőre ismerős, a blokk nagyon egyértelműen a 765-ből származik, viszont jó eséllyel több olyan módosítást is megkapott, amelyet a Moto2-es projekt miatt fejlesztettek ki - hengerfej és a vezérműtengelyek például biztosan eltérnek majd a Street Triple-től.

A Daytona 765 csúcsváltozata Öhlins Nix30-as villákat fog kapni, az első kerekeket pedig a Brembo legújabb Stylema féknyergei fogják majd - ezek könnyebbek és nagyobb teljesítményűek, és jobb termikus tulajdonságokkal bírnak, mint a korábbi M50-es nyergek. A hátsó TTX rugóstag viszont ugyanaz lesz, mint a 675 R-ben volt. Félaktív futómű viszont nem lesz.

Mivel a műszaki alapok a Street Triple-ből származnak, az elektronikai rendszert is át fogják venni, tehát lesz TFT kijelző és hattengelyű IMU, amely felügyeli a kipörgésgátlót és a kanyar ABS-t.