Miért nincs KTM RC790?

2019.01.16. 10:40

Stefan Pierer már nyíltan beszélt arról, hogy mennyire inspirálóan hatott rá a VW csoport platformstratégiája, és a KTM 790 Duke már ennek szellemében született, és a sportos naked alapjaira azóta már felhúztak két további modellt, a KTM 790 Adventure és Adventure R-t. Ezeken felül volt már szó egy túra-supermotóról is, de eddig nem esett szó az RC790-ről. Pedig nem lenne hülyeség, nézzük meg csak, mennyire izgalmas tárgy a Kramer 790 Duke alapú pályagépe. 

KTM RC8
KTM RC8

Viszont most megtört a jég, ráadásul bizakodásra adhat okot, hogy nem egy forrás nélküli pletyka bukkant fel, hanem a KTM utcai motorokért felelős PR-vezetője, Luke Brackenbury osztott meg egy fantáziarajzot az idomos 790 RC-ről azzal a szöveggel, hogy mi lenne, ha a KTM készítene egy RC790-et?

A KTM-nek egy ideje az RC125 és az RC390 az összes sportmotorja, a nagyobb kategóriákban kizárólag nakedeket kínálnak. Ez egyébként nem véletlen: a nagyobb sportmotorjaik nem lennének versenyképesek az aktuális versenysorozatokban. A 790 platform például semelyik gyorsasági sorozat szabálykönyvébe nem illik igazán - bár erre lehet mondani, hogy ugyanez a GSX-R750-re, az MV Agusta F3 800-ra és a Ducati 959 Panigaléra is igaz, és ezek mégis sikeres modellek.

Bár a KTM kommunikációjában folyamatosan az szerepel, hogy a 790-es blokk 105 lóereje bőven elég, de több helyről hallani, hogy igazából ők sem elégedettek vele, éppen ezért nem készült még a 790 Duke-ból R változat, mert ahhoz körülbelül további +10 lóerőre lenne szükség. Ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy az RC790 majd akkor lesz, ha bemutatták a 790 Duke R-t, több erővel, komolyabb fékekkel és minden irányba állítható futóművel.