Világbajnokokkal lép fel a Superbike-ba a Yamaha GRT

2018.11.14. 09:49

A GRT Yamaha a 2019-es Superbike VB-re igen erős csapattal készül (eddig a hatszázasok között mentek,  de ott átveszi a helyüket a GMT94 ), mondhatni két ultra-klasszis versenyzőt igazoltak le, akiknek előreköszönnek a paddockban. Az egyik pilótájuk jövőre Marco Melandri lesz, aki 2002-ben GP250-ben lett világbajnok, 2005-ben MotoGP-ben második lett Rossi mögött, aztán 2011-ben átment a Superbike-ba (2015-ben egy szezont aztán megint a GP-ben töltött), első évében a Yamahával kapásból a második lett, következő évben a BMW-vel a harmadik, aztán az Aprilia érintésével a Ducatinál kötött ki, és 2011 óta folyamatosan a top5-ben zárt.

Sandro Cortese
Sandro Cortese

Csapattársa pedig Sandro Cortese lesz, aki 2012-ben megszerezte a KTM-nek az első Moto3-as világbajnoki címét, majd öt nem túl sikeres Moto2-es szezon után átment a Supersport VB-re, ahol a Yamaha YZF-R6-tal első évében világbajnok lett.

A két pilóta nem véletlenül mondott igent a GRT Yamahának: így ugyanis gyári támogatással versenyezhetnek gyári versenymotorral. Cortese szerint az SSP világbajnoki címe után a csúcskategóriában gyári motorra ülni egy valóra váló álom. "Alig várom, hogy felugorjak az első jerezi teszten a Yamaha YZF-R1-re és elkezdjük a felkészülést. Olyan ez nekem, mint a karácsony, soha nem vezettem még korábban ekkora motort, úgy érzem magam, mint egy kisgyerek, aki alig várja, hogy megkapja az ajándékot" - nyilatkozta a 28 éves versenyző.

A GRT csapatmenedzsere, Filippő Conti szerint sokat kell tanulniuk a nagy kategóriában, de úgy gondolja idővel ugyanolyan versenyképesek lehetnek az ezresek között, mint korábban a hatkilósok mezőnyében - még ha a debütáló szezon a tapasztalatgyűjtésről is szól, nem a győzelmek halmozásáról, idővel az utóbbit is lehetségesnek tartja.