Veszélyesebb használni a Tesla önvezető funkcióját, mint eddig gondolhattuk
2019 óta összesen 736 baleset köthető az autopilot (önvezető) üzemmódban működő Teslákhoz. Sokkal több, mint amennyit az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal korábban jelzett – írja a The Washington Post.
Az adatok azt mutatják, hogy az önvezető funkcióhoz fűződő balesetek száma jelentősen megugrott az elmúlt négy évben. A balesetek számának emelkedésével párhuzamosan pedig a halálesetek, súlyos sérülések száma is jelentős mértékben nőtt.
2022 júniusában a hatóságok három olyan halálesetről számoltak be, amely szorosan az önvezető funkcióhoz volt köthető. Ehhez képest
A LEGFRISSEBB ADATOK SZERINT A HALÁLOS BALESETek SZÁMA 17-RE NŐTT, öt ember pedig súlyosan megsérült a balesetekben.
Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy a vezetőtámogatáshoz fűződő baleseteknél nem mindig a technológia volt az ok. A hatóság szerint minden fejlett vezetéstámogató rendszer megköveteli, hogy az emberi vezető mindig kézben tartsa az irányítást, és teljes mértékben részt vegyen a vezetési feladatban, hiszen a balesetekért a továbbiakban is az ember a felelős.
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója szerint a Tesla autopilot üzemmódban működő autók biztonságosabbak, mint a kizárólag emberi vezetők által irányított autók. Musk a baleseti arányokra hivatkozott, amikor a vezetési módokat összehasonlította.
A milliárdos ösztönözte a Teslát az utakon való manőverezésre programozott funkciók kifejlesztésére, azzal érvelve, hogy ez a technológia egy biztonságosabb, gyakorlatilag balesetmentes jövőt hoz el. Bár azt lehetetlen megmondani, hogy hány balesetet sikerült elkerülni, az adatok egyértelmű hibákat mutatnak az amerikai autópályákon valós időben tesztelt technológiában.