Tiltásra készül a Meta, ez minden európai felhasználót érintene

2023.03.31. 08:12
A Financial Times friss értesülése szerint a Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta Platforms azt fontolgatja, hogy Európában betiltja a politikai hirdetéseket valamennyi platformján.

A brüsszeli döntéshozók olyan szabályok bevezetését javasolják, amelyek arra köteleznék az online technológiai csoportokat, köztük a Facebookot és a Google-t, hogy hozzák nyilvánosságra a politikai hirdetésekkel összefüggő információkat, beleértve azt, hogy mennyibe kerültek, ki fizette a tartalmat, és hányan nézték meg azokat.

A politikai reklámokra vonatkozó új szabályokat megszegő vállalatok akár globális forgalmuk 4 százalékát is elérő bírságot kaphatnak, a Metánál ezért úgy látják, nem éri meg vállalni a kockázatot, írja a Financial Times.

Elég volt a propagandából

A hét közepén összesen nyolc kelet-európai miniszterelnök írta alá azt a nyílt levelet, amit a nagy technológiai platformok üzemeltetőihez intéznek a kormányfők. Ukrajna, Moldova, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Észtország, Lettország és Litvánia vezetői az orosz propaganda Európában történő terjesztésének veszélyére hívják fel a figyelmet a levélben.

A politikusok szerint a hatalmas eléréssel rendelkező platformoknak több és hatékonyabb intézkedéseket kellene hozniuk annak érdekében, hogy megnehezítsék a dezinformációs kampányokat folytató személyek dolgát.

A Meta a hírre reagálva közölte, hogy fokozta tényellenőrző kapacitását Kelet-Európában, valamint számos egyéb lépést is tett az ukrajnai háborúval kapcsolatos félretájékoztatás terjedésének megakadályozására, írja a Bitport üzleti infokommunikációs portál.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM