Ezeréves fotók miatt tilt le a Facebook, indoklás nélkül cenzúrázza a céges oldalakat is

463A0700
2022.12.02. 17:05
Rengeteg Facebook-felhasználó tapasztalta az elmúlt napokban, hogy néhány napos letiltást kapott, gyakran évekkel ezelőtti fotói, posztjai, kommentjei miatt. Az utóbbi hónapokban pedig a céges oldalak és hirdetési fiókok letiltása is egyre többször előfordul, sokszor indoklás nélkül. Egyre többekben merül fel a kérdés, hogy érdemes-e még a Facebook-hirdetésekre alapozni a marketinget, vagy lassan búcsút inthetünk ennek a korábban remekül teljesítő csatornának.

A Meta (Facebook) 2022 novemberében az alkalmazottai 13 százalékát elküldte, 11 ezer főt, ami a cég életének eddigi legnagyobb leépítése. A döntést Mark Zuckerberg azzal indokolta, hogy túl gyorsan nőtt a Meta, valamint szükségük van elegendő keretre a Metaverzum építéséhez.

Ezt megelőzően már nyáron is volt egy kisebb elbocsátási hullám, hirtelen eladták a nemrég vásárolt Giphy gif-platformot, és arról is olvashattunk, hogy az új mérnökök alkalmazásának tervét 30 százalékkal csökkentették a világ legértékesebb vállalatánál.

Elsősorban a fiataloknak kommunikáló cégek vándorolnak át a TikTokra a Facebookról, de sokan a szintén a Meta családba tartozó Instagramra tesznek nagyobb hangsúlyt a marketingmixükön belül

– közölte Langmár Zsuzsanna kommunikációs szakértő.

Algoritmus szelektál a Facebookon

A Facebook-tartalmak ellenőrzését a feltételezések szerint emberi erőforrás helyett egyre inkább mesterséges intelligencia végzi. Ez lehet az oka annak, hogy a felhasználók régi tartalmai kerülnek elő tömegesen, a programok ezeket villámgyorsan átfutják a feltételek alapján.

Működésük még nem tökéletes, amin az OTS szerint nem is csodálkozhatunk, hiszen a Facebook régi mottója: „A kész jobb, mint a tökéletes”. Az új pedig először a „Haladj gyorsan, törj össze dolgokat” volt, majd az alapító inkább megváltoztatta „Haladj gyorsan, de kérlek, kérlek, ne törj össze semmit”-re.

Mivel a legtöbb esetben a letiltások okait sem engedi megismerni a Facebook, a megelőzésükre még nincs működő módszer, a szabályzat betartása mellett sem.

A valódi megoldás az, ha nem a Facebookra támaszkodunk, ha van másik jól felépített hirdetési felületünk is. A hangsúlyt pedig érdemes áttennünk a saját platformjainkra, a weboldalunkra és a hírlevéllistánkra, hiszen itt mi diktáljuk a szabályokat. Azok, akik eddig kizárólag a Facebook Bolt vagy a Facebook-oldaluk felületén értékesítették a portékáikat, megfontolhatják, hogy eljött-e az ideje egy saját weboldal és webshop létrehozásának. Akik Facebook-csoportokban kommunikáltak a követőikkel, azoknak érdemes barátkozniuk a Sociall, a MeWe vagy a Vero közösségi oldalakkal, illetve akár a blog hozzászólás mezőiben is kérdezhetnek, véleményt cserélhetnek az érdeklődők egy-egy témáról

– javasolta Radó Annabella, a Langmár Kommunikáció kommunikációs szakértője.

„Mivel a Facebook a Metaverzum építésére koncentrál, a többi, korábban jól működő funkciója megszenvedi a nagy átállást. Fontos, hogy ennek tudatában tervezzék meg a cégvezetők a 2023-as marketingstratégiájukat, hogy ne építsenek bizonytalan alapra várat” – figyelmeztet Langmár Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció vezetője.

(Borítókép: Ruzsovics Dorina / Index)

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM