Közel 200 magyar filmből válogathatunk a tévék, mozik, streamingszolgáltatók jóvoltából az idei magyar film napján. 2025. április 30-án sok régebbi kedvenc és közelmúltbeli sikerfilm is látható lesz. Van köztük sok olyan, amit mindenképp érdemes újra, vagy ha eddig elkerült minket, akkor először megnézni.
Közéjük tartozik, a szervezők közleménye szerint, Goda Krisztina első rendezése, a Csak szex és más semmi (a Cinema City vetíti). A rendszerváltás utáni Magyarország egyik legsikeresebb romantikus komédiája, amelyben Schell Judit, Dobó Kata, Csányi Sándor és Seress Zoltán keresi az igaz szerelmet.
Féltékenység, félreértések, szenvedély, és természetesen a szex sem marad ki
a színházi kulisszák közt is játszódó vígjátékból, amit a bemutatója után közel 500 ezren tekintettek meg a mozikban. Most, a magyar film napján Dobó Katával együtt nézheti meg a közönség a filmet, aki a vetítés után mesél a forgatás kulisszatitkairól.
Két ikertestvér, Smoke és Stack (mindketten Michael B. Jordan alakításában) hazatérnek szülővárosukba, miután Chicagóban megszedték magukat a gengszterkedésből. Az 1930-as évek Amerikájában járunk, hőseink pedig igencsak vakmerő elhatározásra jutnak, már ahhoz képest is, hogy konkrétan Al Caponénak dolgoztak, ugyanis egy olyan környéken nyitnak mulatót, ahol nem nézik jó szemmel a feketéket.
Az április 17-én bántóan kevés hazai moziban bemutatott Bűnösök (Sinners) alapvetése egyszerűnek hangzik, pedig valójában meglepően összetett néznivalóról van szó. Főleg, hogy olyan zsánerek keverednek össze benne, amilyenek nem sűrűn szoktak:
egyszerre western, gengszterfilm és kisvárosi horror, amely a vérengzés és túlfűtött szexjelenetek mellett még arra is talál időt, hogy néha musicalbe csapjon át.
Egy iszonyúan összeszokott trió legújabb közös munkája ez a westernhorror, hiszen az író-rendező, Ryan Coogler, aki a Fruitvale Station mellett a Rocky spin-offját, a 2015-ös Creedet jegyezte, valamint a Fekete Párduc-filmeket is ő csinálta a Marvelnek, olyan kollégákat gyűjtött maga mellé, akikkel szinte kivétel nélkül csak jó dolgokat adtak ki eddig a kezeik közül. A balhés, hirtelen haragú, de mégis valahogy megfontolt ikreket Michael B. Jordanre bízta, aki újfent bizonyítja színészi kvalitásait, illetve zeneszerzőnek Ludwig Göranssont nyerte meg magának. Göranssont lassan úgy lehet emlegetni, mint Hans Zimmer örökösét, aki iszonyúan menő zenékkel tölti meg a Bűnösöket, de B. Jordan is bizonyítja, hogy amikor nem köti meg a Marvel a kezeit, zseniális teljesítményre képes, igazi zsigeri alakításra.
Mondjuk, ugyanez a direktorra is elmondható, pont ezért fájó, hogy Magyarországon 3 ezren se nézték meg eddig a Bűnösöket, mert így egy olyan film marad fű alatt, amely sztoriját és üzenetét tekintve is teljesen unikális. A franchise-ok korában különösen megbecsülendő alkotás.
A Bűnösök első fele amolyan klasszikusabb csapatépítős western, Smoke és Stack nagyon ráfekszenek, hogy beindítsák a kocsmájukat, és ehhez mindenféle embert szednek össze. Zene minden rendes amerikai lebujba kell, magukhoz csábítják tehát a helyi lelkész fiát, Sammie-t (Miles Caton) és a legendás zongoristát, Delta Slimet (Delroy Lindo), aki első felbukkanásakor egy vasútállomáson harmonikázik és vedel, fényes nappal. De kénytelen-kelletlen csatlakozik Smoke neje, Annie (Wunmi Mosaku), egy kínai házaspár (Li Jun Li és Yao alakításában), és így áll össze a személyzet. Na és ha mindez nem lenne elég, Stack exbarátnője, a magát feketék leszármazottjának valló Mary (Hailee Steinfeld) is felbukkan, hogy felrúgja a port a csehóban.
A hónap elején, a Los Angeles-i CinemaConon debütált a Predator: Badlands kedvcsináló trailere, ami azóta a YouTube-on is elérhető. A hetven másodperces előzetesben Predator mellett egy másik főszereplő, Elle Fanning is feltűnik.
Az előzetesben megismerhetjük Elle Fanning karakterét, aki egy veszélyes bolygó lakója. Az is kiderül, hogy az a Predator, akivel kapcsolatba kerül, nem éppen olyan, mint azt megszokhattuk. Sőt ezúttal talán ő lesz a főszereplő...
Megjelent a Netflix hivatalos YouTube-csatornáján a Wednesday sorozat második évadának hivatalos előzetese. A streamingszolgáltató a folytatás időpontját is elárulta: az évad első fele augusztus 6., míg a második fele szeptember 3-án debütál majd.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy befejeződött a sorozat folytatásának forgatása, amelynek apropójából a stáb megosztotta az első hivatalos fotót a 2. évadból.
Azt már eddig is tudni lehetett, hogy Jenna Ortegáék az Addams Family spin-off-sorozatának második évadát Románia helyett Írországban forgatták, ezért nagy valószínűséggel lesznek új helyszínek a sorozatban. Ahogy az is nyilvános, hogy a szereplőgárdához Lady Gaga is csatlakozott , de nem mindenki örült ennek. A történetről ezen információk ellenére sem lehet még sokat tudni, ám az biztosra vehető, hogy a rajongók rémisztőbb epizódokra számíthatnak. Ezt sugallja a most megjelent ízelítő is.
Gareth Edwards rendezése és Tony Gilroy írói közreműködése nemcsak Star Warsként, hanem sci-fi háborús filmként is megütött egy nagyon magas, már-már filmdrámai szintet. A Disney meg is látta a lehetőséget a Zsivány Egyesben, és bár elsőre feleslegesnek tűnt, a Diego Luna által játszott Cassian Andor karakterére felhúztak egy előzménysorozatot. Ez lett az Andor, amely hasonlóképpen a semmiből robbant nagyot és nőtte ki magát a legjobb Star Wars-produkcióvá a kisképernyőn, és egyszersmind vált komor, fordulatos, olykor depresszív kémtörténetté, amely a messzi-messzi galaxisba kalauzol.
Az Andor április 23-án tért vissza három új epizóddal a Disney+-ra, az Index pedig lehetőséget kapott, hogy a második évad kapcsán a női és férfi főszereplőtől, a Bixet alakító Adria Arjonától és a Cassian Andorként látható Diego Lunától kérdezzünk egy videóinterjú keretén belül.
Az első kérdésem szinte magától értetődött, hiszen az Andor első évada is annyi áthallást mutatott napjaink politikai kultúrájával, hogy képtelenség volt nem húzni párhuzamot a modern nagyhatalmak és a között, ahogy a Birodalom sanyargatja a saját népét. Miután megnéztem mind a tizenkét új részt, úgy tűnt, a második etapban minden eddiginél hangsúlyosabban jelen volt a politika lehallgatás, manipuláció és megtévesztés formájában, így a széria két főhősét arról faggattam, szerintük napjaink politikusait kritizálja-e a széria?
„Az Andor egy figyelmeztetés arról, hogy milyen szörnyűségekre képes az emberiség. A legszomorúbb része az egésznek, hogy helytálló a sorozat üzenete napjainkban, de ugyanúgy találó volt negyven évvel ezelőtt, és aktuális lehet ötven év múlva is. A történelem ismétli önmagát. Nem gondolkoztunk a modern politikán és napjaink politikai klímáján, amikor az Andort csináltuk. A jó történetmesélésnek ugyanakkor sajátossága, hogy visszatükrözi jelenlegi helyzetünket. A jövő embere, ha leül majd a széria elé, nagy eséllyel ugyanezen fog elgondolkozni, hogy ez vajon rólunk szól?” – fogalmazott a Cassian Andort játszó Diego Luna.
A korábban a Narcos: Mexikóban is főszereplő színész ezután így folytatta: „Ezzel a Star Wars-történettel egy olyan sztorit igyekeztünk elhozni a nézőknek, amely alaposan körbejárja, mi kell ahhoz, hogy egy lázadás, egy forradalom kitörjön. Az Andor azonban nemcsak magát a jelenséget és a körülményeket vizsgálja, hanem őszintén beszél arról is, hogy a forradalmat kirobbantó karaktereknek milyen nehézségeken, tragédiákon kell keresztülmenniük, hogy végül készen álljanak arra, hogy mindent feláldozzanak az ügy érdekében.”
Már a 150 ezres nézőszámot is átlépte a magyar mozikban Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című filmje, ezzel hivatalosan is a rendszerváltás óta készült legsikeresebb magyar élőszereplős családi mozifilm lett – közölte a Nemzeti Filmintézet (NFI) kedden az MTI-vel.
Az NFI támogatásával készült filmet jócskán többen nézték meg, mint a rendszerváltás óta készült bármelyik élőszereplős, magyar családi filmet, sőt, mozis nézettségben a Macskafogó második részét kivéve valamennyi animációs filmet is maga mögé utasította – hangsúlyozták a közleményben.
Kiemelték, hogy a Véletlenül írtam egy könyvet nézőszámával számos nagy nemzetközi családi kasszasikert is lekörözött, hiszen az Amerika kapitány: Szép új világot a 9. hétig 121 ezren, a Paddington Perubant a 12. hétig 111 ezren, a Hófehérkét pedig a 4. hétig 50 ezren nézték meg.
A következő hetekben két vetítésen személyesen is találkozhatnak a nézők az alkotókkal. Április 26-án a főszereplő Demeter Villő, a barátnőjét alakító Qian Zita és Lakos Nóra író-rendező várja a közönséget a Sugár Moziban, május 3-án pedig Zsurzs Kati és Tenki Réka szereplők, valamint Lakos Nóra mesélnek az anyaságról és a gyerekeikkel való kapcsolatukról a Cinema MOM-ban a vetítést követően. A közönségtalálkozókhoz nyereményjátékok is kapcsolódnak, többek között a film egyik slágerét adó Bagossy Brothers Company koncertjére is nyerhetnek jegyet a résztvevők.
Az Annet Huizing nemzetközi ifjúsági bestselleréből készült film főbb szerepeiben Mátray László, Demeter Villő, Zsurzs Kati, Rujder Vivien, Tenki Réka, Lovas Rozi, Mucsi Zoltán, Hárs Bonca, Kövécs Barnabás és Qian Zita láthatók, de feltűnnek olyan ismert előadók és zenészek is, mint Gryllus Dorka, Simon Kornél, Wolf Kati, Gubik Petra, Stefanovics Angéla, Szabados Ági, Szabó Balázs és a Bagossy Brothers Company.
A film január 16-i premierjét követően alig pár héttel a regény is újra bestsellerré vált, a Pagony Kiadó új borítóval újranyomta, amelyen már a film plakátja szerepel.
Az alkotást díjazták többek közt a Tallinn Black Nights filmfesztiválon, a Montréali Nemzetközi Gyerekfilmfesztiválon és a 44. Magyar Filmszemlén, Demeter Villőt pedig a lengyel Ale Kino! fesztiválon.
Az HBO-sorozatoknál persze számít rá az ember, hogy akár a főszereplő is erőszakos halált halhat, csak épp nem az évadnyitó, hanem inkább a finálé tájékán. Pontosan ezért volt olyan izgalmas, hogy a Warner Bros. Discovery által szervezett videóinterjúk során az Abbyt alakító, az elmúlt években hatalmas sorozatsztárrá avanzsált Kaitlyn Devertől is kérdezhettünk.
A legfőképp drámai szerepekben remeklő, a Hihetetlen című netflixes sorozat mellett a Dopesickben és az Apple Cider Vinegarban látott Kaitlyn Devert először is arról faggattam: ő a Last of Us főgonoszaként gondol-e Abbyre? Egyáltalán mit gondol, miért tanúsít ilyen extrém és brutális viselkedést karaktere a sorozatban?
„Úgy vélem, a Last of Us-sorozat legnagyobb kérdése, amit a nézőknek szegez, hogy ki a gonosz valójában. Mitől lesz egyáltalán valaki hős vagy gonosz? A válasz kicsit sem egyértelmű, nem lehet mindenféle kétely nélkül ide vagy oda besorolni a karaktereket. Ha belegondolok, a széria teli van esendő emberekkel. Érző-lélegző emberi lényekkel, akik a saját életükért és a szeretteik életéért küzdenek. Változó, hogy az élet-halál harc kiben miképp csapódik le, Abbyt különösképp extrém tettekre sarkallják a tapasztalatai.
nagyon örültem, hogy Neil Druckmann és Craig Mazin úgy döntöttek, hogy átgyúrják a sztori struktúráját. azt, ahogyan a karakteremmel megismerkednek a nézők, amilyen kontextusban, bosszúszomjasan, közvetlenül a Salt Lake Cityben történt események után bukkan fel először Abby.
Hogy nem csak úgy bedobják a sűrűjébe Abbyt, összetettebb és emberibb figurává teszi őt, és csak a hab a tortán, hogy emellett megtartották az alkotók a karakterem nyers elemi erejét és sebezhetőségét, melyek a videójátékban is jellemzik. Fontos megérteni, hogy Abby éppen olyan, mint egy sebzett vad, ebből fakad a mérhetetlen dühe. Gyászol, mégpedig nagyon mélyen” – árulta el Kaitlyn Dever az Indexnek.
Steven Soderbergh Fekete táska című filmjében egy kém házaspár férfi tagja kénytelen megfigyelni a feltételezett hazaáruló feleségét. Ennek apropóján íme tíz remek alkotás, amelyekben noha a téma hasonló, a kivitelezés mégis merőben eltér.
A szerelem öl, butít és nyomorba dönt. Persze ez az egyik leginkább felemelő, magával ragadó érzés, nem véletlenül terjedt el egy másik, hozzá köthető közhely arról a bizonyos rózsaszín ködről, de ebben az összeállításban inkább az árnyoldal sejlik fel. Steven Soderbergh legújabb mozija sajátos stílusban, kevésbé drasztikusan járja körbe a témát. A Fekete táska egyúttal remek apropót biztosít ehhez a tíz filmhez, amiben két, egykoron szerelmes kíméletlenül egymásnak feszül.
Vérbeli klasszikus, Ingmar Bergman egyik legerőteljesebb műve, amely eredetileg minisorozat volt, majd készült belőle moziváltozat is. Mondhatni, közhelyes szituációk elevenednek meg előttünk, aztán érkeznek a kérdések, az elhidegülés vagy épp a fellángolás. Örök érvényű darab, a svéd mester remekműve. A 2021-es remake-nek sikerült az a bravúr, hogy nem vallott kudarcot, sőt remekül aktualizálta. Oscar Isaac és Jessica Chastain jutalomjátéka nagy segítségnek bizonyult.
Szintén alapmű a zsánerben, számos műfajbeli társa tekinti hivatkozási pontnak, nem véletlenül. Igyekszik objektíven mesélni, nem akar állást foglalni, empatikus és reálisan, több kulcsfontosságú problémakört vesz elő kiváló arányérzékkel. Itt nincsenek nyertesek vagy vesztesek, egy életszakasz lezárul, és alkalmazkodni kell az újhoz, ami sosem könnyű. A forgatókönyv zsenialitása mellett Dustin Hoffman és Meryl Streep is parádés, okkal került vitrinbe öt Oscar-szobrocska.
Egy válás mindig csúnya. Vannak, akik békésen rendezik a dolgot, de a fájdalom nehezen múlik. Aztán akadnak olyanok, akik hegyeket mozgatnak meg, és a lehető legalattomosabb módon akarnak keresztbe tenni a másiknak. Jelen esetben is ez a helyzet, a konfliktus fő oka pedig mi más lehetne, mint a pénz. Danny DeVito csodás szatírája remekül keveri a drámát a humorral, és persze sokszor túloz, de az összkép ettől működik. Michael Douglas és Kathleen Turner duója A smaragd románca és A Nílus gyöngye után sem kopott meg.
Az egyetlen igazi kakukktojás, mert Doug Liman alkotását barokkos túlzás valóban jó filmnek nevezni, valahol mégsem lehet elvitatni az erényeit. Kellemes limonádé mélyenszántó gondolatok és valódi konfliktus nélkül, amire – valljuk be őszintén – a kutya sem emlékezne, ha nem Brad Pitt és Angelina Jolie lenne a két főszereplő. De ők díszelegnek a borítón, és köszönik szépen, meg is emelik a színvonalat. Szuper köztük a kémia (nem véletlenül, a forgatáson jöttek össze), civódásaik szórakoztatóak, és a kisujjukból kirázzák a két főhős karakterét. Tipikus sztárfilm, a fogyaszthatóbb fajtából.
Szerelem első látásra, a férfi és a nő egymásnak van teremtve, összeházasodnak, családot alapítanak, majd lassacskán tönkremegy minden. A Kék Valentin ereje abban rejlik, hogy mindennapi problémákat tár a szemünk elé, nem kínálva megoldást, mindezt jellemfejlődés és sziruposság nélkül. A nemlineáris cselekmény tökéletes katalizátor abban, hogy Derek Cianfrance macska-egér játékot játsszon a néző érzelmeivel. Egyszerre nevettet és megríkat, és ebben kiváló partner a zseniális Ryan Gosling és Michelle Williams.
Új spanyol sorozat tarol lassan két hete a Netflixen: A különös kertész (El jardinero) egy baleset következtében érzelemmentessé (és bérgyilkossá) váló fiúról, Elmerről, valamint érzelmi manipulációra hajlamos anyjáról, Chináról szól. Az anya-fia duó addig zökkenőmentesen működő biznisze veszélybe kerül, amikor Elmer hirtelen érezni kezd, mi több: szerelmes lesz. Nem is akárkibe…
Egy álmos spanyol kisvárosban sorra tűnnek el az emberek, az eltűnések mellett pedig egy furcsa fiatal férfi, és még furcsább anyja áll. A Netflix legújabb thrillere Elmert (Álvaro Rico), egy autóbaleset miatt érzelmeitől megfosztott fiút állítja a középpontba, aki anyjával, China Juradóval (Cecilia Suárez) egy kertészetet üzemeltet. A családi vállalkozás azonban nem az, aminek látszik, az anya-fia duó titokban bérgyilkosként dolgozik. Az üzlet szó szerint virágzik, egészen addig, amíg az érzelmeket korábban produkálni képtelen Elmer bele nem szeret következő potenciális áldozatába, Violetába (Catalina Sopelana).
74 éves korában elhunyt Gary Jensen, a hollywoodi kaszkadőrmunka egyik kiemelkedő alakja, aki pályafutása alatt olyan kultfilmekhez kapcsolódott, mint a Közönséges bűnözők, az első két X-Men-film, vagy épp a Jay és Néma Bob visszavág – írja a The Hollywood Reporter. Jensen a kaliforniai otthonában hunyt el, miután két hónapot töltött kórházban egy gerincműtétet követően.
Gary Jensen neve nem csupán a Bryan Singer és Kevin Smith rendezte filmekből lehet ismerős: dolgozott a Tron (1982), a The Beastmaster (1982), az Independence Day (1983), a Peacemaker (1990), valamint a Due Date (2010) kaszkadőrjelenetein is. Filmográfiájában több mint negyven év munkája sorakozik, köztük olyan meghatározó alkotásokkal, mint a Tremors vagy a Barton Fink.
Az 1980-as évek végétől egészen 1994-ig 14 Perry Mason televíziós film kaszkadőr koordinátoraként is tevékenykedett az NBC-nél, és másodrendezőként is bizonyította tehetségét például a B.J. and the Bear című sorozatnál.
Kevin Smith oldalán a Dogma (1999), a Clerks II (2006), a Zack és Miri pornót forgat (2008), valamint a Red State (2011) munkálataiban vett részt. Bryan Singerrel a Közönséges bűnözők után az Apt Pupil (1998) alatt dolgoztak ismét együtt.
Gary Peter Jensen 1950. december 11-én született San Franciscóban. A Chico High Schoolban érettségizett, ahol 100 yardos futásban elért iskolai rekordja a mai napig fennáll. 1972-ben Tarzanába költözött, 1978-tól kezdve pedig fokozatosan a hollywoodi kaszkadőrmunka elismert szakértőjévé vált.
A filmezés mellett szenvedélyesen szerette a lovaglást. Szabadidejét legszívesebben a Colorado állambeli hegyekben vagy Dél-Kalifornia sivatagaiban töltötte lóháton. Gyakran mondta: „Ha egyszer már nem tudok lóra ülni, itt az ideje visszavonulni”. Ezt a döntést végül 2017-ben, a South Dakota című film után hozta meg.
Gary Jensen öt gyermeket hagyott hátra: Ben és Ethan szintén dolgoztak kaszkadőrként, Ben jelenleg biztonsági koordinátorként tevékenykedik a Paramountnál. Rajtuk kívül Molly, Jessi és Chloe, valamint három testvére – Keith, Lynn és Ellen – és kilenc unokája gyászolja.
A barátok, kollégák és családtagok június 8-án egy „Végső produkciós meetinggel” emlékeznek meg róla a Los Angeles-i térségben, a helyszínt később hozzák nyilvánosságra.
A Csillagok háborúja filmek ikonikus főszereplője, Anakin Skywalker visszatér a képernyőkre Hayden Christiensen alakításában. Az Entertainment beszámolója szerint a színész egyelőre annyit oszthatott meg, hogy karaktere újra színre lép, mégpedig az Ahsoka című sorozat második évadában.
„Annyira hálás vagyok, hogy visszatér a második évadra” – mondta Rosario Dawson, aki a sorozat Togruta főhősnőjét alakítja. Az Ahsoka 2023-ban jelent meg Dave Filoni és Jon Favreau rendezésében. A sorozat a Csillagok háborúja-franchise része, és A Jedi visszatér utáni években játszódik, továbbá folytatása a Lázadók című animációs sorozatnak.
A Biblia, de különösképpen az Ószövetség teli van olyan történetekkel, amelyek egyértelműen mozgóképes feldolgozás után kiáltanak: van itt minden, brutális testvérgyilkosság (Káin és Ábel), az Úr által kért gyerekáldozat (Ábrahám és Izsák), bűnben és léhaságban úszó és végül Isten által elpusztított városok (Szodoma és Gomorra), de a bábeli zűrzavar is simán megérne egy mai szemmel nézett feldolgozást... különösképp, hogy ebben a modern, a technológia által összekötött, mégis elszakított világban mi is valami hasonlót élünk meg, mint a sztoriban, amiben összekeveredett az emberek nyelve, és hirtelen nem értették meg egymást.
Hollywood hozzá-hozzányúlt már a Bibliához, ott volt például a Noé, melyet Darren Aronofsky rendezett, de A passió is jócskán összetörte a nézők lelkét, Mel Gibson hamarosan második részt kapó filmje olyan naturalistán ábrázolta Krisztus szenvedését, halálát és feltámadását, hogy zsebkendő nem maradt szárazon. Fiatalon láttam azt a filmet, de a mai napig emlékszem rá, hogy a moziban mellettem ülő nőt hogy megviselték a látottak.
Az Amazon Prime újdonsága, az idén tavasszal bemutatott Dávid háza nem arra megy rá, hogy meggyötörjön minket a tévé előtt, inkább afféle eposzi méreteket öltő történelmi sorozatról van szó.
Nem keresztény Trónok harca és nem is keresztény A Gyűrűk Ura, ezektől azért igyekszik távol tartani magát, mégis, rögtön a pilot alapján érezni, hogy a nagy elődök, a megkerülhetetlen fantasyk jócskán befolyásolták ezt a feldolgozást. Ennek megfelelően inkább a fogyaszthatóbb, popcorn vonalon mozog a Dávid háza, ám meglepően komolyan is veszi magát. Mindkettő jól áll neki, különösképp, hogy vallásos témában tényleg nem sűrűn látunk ehhez hasonló, nagyívű próbálkozást.
Ha nem tudnánk, hogy Az amatőr nem egy alternatív John Wick-világban játszódik, kis túlzással még el is hihetnénk, hogy egyazon franchise-ról van szó, hála rendhagyó főszereplőjének. Rami Malek új filmje ugyanis hasonlóan elvetemült, mint Keanu Reeves mozijai, csak épp egy másik, kevésbé akcióközpontú megközelítésben. A krimi-thriller kategóriában, bár korszakalkotónak nem nevezhető, elfogadható mozis alkotás Az amatőr, ami újfent bizonyítja, hogy Rami Malek korunk legjobb színészei közé tartozik.
Nincs mit kertelni, eleinte inkább lelki drámát kapunk, az akció és a krimi csak később jön be. Mégis, a film már az első percektől elhint számos olyan részletet, félig nyitott kérdést, aminek egy részét hamarost meg is válaszolják az alkotók, míg néhányat örök homály fed. Bár kétórás játékidejével nem feltétlen a legkönnyebb néznivalók közé tartozik (pláne, hogy mély bepillantást nyerünk főszereplőnk nyomorába az első 30-40 percben), összességében érdemes rászánni az időt, mert az alkotás több szempontból is meghálálja.
Javában zajlik Japánban a Star Wars Celebration, melynek keretében több nagy bejelentést is tettek a franchise főnökei.
Az első panel középpontjában a jövőre érkező The Mandalorian and Grogu állt, amely a népszerű sorozat különálló moziváltozata lesz. Ezzel kapcsolatban sok újdonságot nem osztottak meg, azonban beköszönt a főszereplő Pedro Pascal és Sigourney Weaver is, ez utóbbi újonnan csatlakozott a stábhoz, ezután pedig levetítettek egy előzetest, amit egyelőre csak a rendezvény vendégei láthattak. A film 2026 májusában kerül a mozikba.
Pedro Pascal, Sigourney Weaver, Jon Favreau and a few special friends came together to celebrate The Mandalorian and Grogu during Star Wars Celebration Japan.
— Star Wars (@starwars) April 18, 2025
The Mandalorian and Grogu comes to theaters May 22, 2026. pic.twitter.com/DjJrV8laMw
Szintén ebben a szegmensben lépett színpadra Shawn Levy rendező egy izgalmasnak tűnő projekttel. Elárulta, hogy a Starfighter című filmje egy teljesen új történet, új karakterekkel, mely a Skywalker kora után öt évvel játszódik. A történetről szinte semmit sem osztottak meg, ám a cím alapján valószínű, hogy a korábban kukázott Rogue Squadron projektet élesztik újjá. A főszereplő személye külön érdekes, ugyanis Ryan Gosling alakítja a főhőst. A színész elmondta, hogy nagyon izgatott a projekt miatt, illetve elégedett Jonathan Tropper forgatókönyvével. A Starfighter 2027 májusától lesz látható a mozikban.
A filmek mellett a sorozatokról sem feledkeztek meg, ugyanis a következő nagyszabású animációs sorozat a Maul: Shadow Lord lesz, a Baljós árnyakból is ismert közönségkedvenc sith lovaggal a főszerepben. A történet A klónok háborúja sorozat után veszi fel a fonalat, amint Maul próbál újra felkapaszkodni az alvilág ranglétráján és felépíti bűnözői hálózatát.
Szintén Tokióban mutatták be a Fény és Varázslat című sorozat második előzetesét, a bemutatóval azonos időben pedig a Disney +-ra is felkerült a széria második évada is.
Ha az Analog Balatonról beszélünk, akkor az ember minden szinten valami rendhagyót, érdekeset, formabontót vár. Elvárásunk pedig nem volt alaptalan, hiszen legújabb videóklipjük, ami az ősszel megjelent Repedés című lemezük egyik dalához, a Rajtad című számhoz született, olyan grandiózus, hogy még az ismert hazai filmesek egy része is amatőrnek fest mellette.
Az elektropopban mozgó, progresszív elemekből táplálkozó zenei duó mindig valami másra, újszerűre és aktuálisra törekszik friss alkotásaiban. Ez a zenében általában össze is jön nekik, hiszen legutolsó, Repedés című albumuk is eltért korábbi műveiktől, és még ezen is különleges helyet foglalt el a Rajtad. Ha pedig valaki egy ilyen alkotói felfogást képvisel, akkor az bevonzza a többi művészeti ág hasonlóan progresszív gondolkodóit.
Az elején, még 2011-ben, amikor a Channel 4-on futott, azt lehetett gondolni, hogy a Black Mirror megmarad az Alkonyzóna által inspirált, szűk körben ismert réteg sci-finek, ám a produkció látványosan berágta magát a mainstreambe. Nyilván köze lehetett a dologhoz annak, hogy a harmadik etaptól kezdve a Netflixre költözött a széria, és bár sokak szerint a legmélyebb pontjait a streamingszolgáltatónál érte el a Black Mirror, azért mégis, a mai napig izgalommal tölti el az embert, ha visszatér a sorozat. Főleg akkor, ha azt a tényt nézzük, hogy a folytatásra néha 3-4 évet is várni kell.
A Black Mirror próbálkozott már mindennel, beleszállt gyomorforgató körítéssel a politikusokba, Miley Cyrust is csatasorba állította, és feltérképezte a science fictiont elvontabb, köldöknézős, valamint látványos, akciódús oldaláról is. Valamint azt se felejtsük el, hogy a világvégét lelkesen jósolgató hatodik évadban erősen horrorba hajlott Charlie Brooker alkotása.
Utóbbi, vagyis az ijesztgetős vonal jócskán megosztotta a rajongókat, pont ezért volt már időszerű, hogy a Netflix sorozata visszakanyarodjon az alapokhoz, a technológiával átitatott társadalomkritikához, ami az első évadoktól jellemezte a Black Mirrort. Brooker megtette, amit megkövetelt tőle a „haza”, és az jól is sült el. Bár az április 10-én debütált hetedik évadnak megvannak a maga mélypontjai,
a Black Mirror végre visszatért a rá oly jellemző, bevált formulára, leszállítva talán az egész sorozat legerősebb részeit. Igen, jól olvasták, nem is egyet közülük.
Az évadnyitó rész, ami a Common People címre hallgat, rögtön beleáll abba, hogy napjaink óriáscégei hogyan használják ki saját felhasználóikat. Elég az online videótárakra gondolni, amelyek most már jóárasított, de cserébe reklámokat tartalmazó csomagokat kínálnak, vagy a YouTube-ra, ahol legalább két hirdetés állja utunkat, amikor épp rákeresnénk, hogyan kell újraéleszteni valakit.
A Common People maximumra tekeri a téteket, elvégre a főszereplő, a Rashida Jones-féle Amanda egyszer csak összeesik az iskolában, ahol tanít. S mint kiderül, a nála felfedezett agytumorra nincs is gyógymód. Csakhogy nyilván feltűnik a színen egy öltönyös porszívóügynök, aki felajánlja a nő párjának, Mike-nak (Chris O’Dowd), hogy visszahozzák az életbe szívszerelmét. Minden szép és minden jó addig, amíg a szerelmesek el nem hagynák a várost, ahol élnek, mert akkor kiderül, hogy van itt turpisság, nem is kevés. Amandáéknak váltaniuk kell a nagyobb csomagra, ha utazni, rendesen élni szeretnének. Ha pedig nem teszik, a nő majd a tanórák közepén harsogja öntudatlan állapotban a sáros cipőjű gyerekeknek a Nike-reklámokat.
Talán még olvasóink is emlékeznek 2011 egyik legjelentősebb mozis alkotására: A némafilmesre. Michel Hazanavicius rendezőként Oscar-díjat kapott érte, valamint az alkotás elhozta a legjobb filmnek járó díjat, a legjobb jelmeznek és zenének járó elismerést, ráadásul alakításáért Jean Dujardin is megkapta a legjobb férfi főszereplőnek járó szobrot. Hazanavicius azóta csupán maréknyi történetet vitt vászonra, rendre a legkülönfélébb zsánerekben. Most egy animációs filmmel rukkolt ki, ami a francia író, Jean-Claude Grumberg művén alapszik.
A legértékesebb áru mintegy nyolcvan perces történet, és a második világháború idején játszódik. Középpontjában az a szeretet áll, amit a legkülönfélébb emberekben ébreszt egy kisgyermek, függetlenül attól, hogy az ő vérük, vagy sem. Hazanavicius filmje különleges, immerzív, látványvilágában, hangulatában egyszerű és egyedi. Bár a film a vége felé kezd zavarossá válni, eredeti üzenetén ez mit sem csorbít, valódi ereje másban rejlik.
Megjelent a Csillagok háborúja-sztori Fény és varázslat második évadának előzetese. A bemutatóra Tokióban került sor pénteken, és több rajongó is az esemény miatt utazott Japánba, hogy bepillantást nyerjenek a stúdió új korszakába – a digitális filmkészítésre való áttérésre. A The Hollywood Reporter beszámolója szerint a tokiói bemutatóval egy időben indult el a Disney+-on a sorozat háromrészes második évada.
A rajongókat Joe Johnston rendező és Ron Howard producer köszöntötte videóüzenetben, majd egy beszélgetés következett, amit Sam Witwer színész moderált. A résztvevők között volt Lynwen Brennan, a Lucasfilm elnöke és vezérigazgatója, Rob Coleman az animáció vezető felügyelője, valamint Ahmed Best, aki Jar Jar Binks szerepéből ismert a Csillagok háborúja előzménytrilógiából.
A Fény és varázslat második évada a vizuális effektek iparának egyik kulcsfontosságú fordulópontja. A készítők szerint a sorozat azt mutatja be, hogy az Industiral Light and Magic (ILM) stúdió hogyan definiálja újra a filmes történetmesélést egy új generáció számára „a belső kudarcok és a széles körű iparági szkepticizmus ellenére”.
Az Index is részt vett az HBO által a Last of Us visszatérése kapcsán rendezett online kerekasztalos beszélgetésen, ahol a Dinaként debütáló Isabela Mercedet és Young Mazinót is kérdezhettem második évados tapasztalataikról.
Az HBO posztapokaliptikus sorozata, a Last of Us 2025. április 14-én visszatért a Maxra, ráadásul végre valahára elértünk a Part II történéseihez. Mindez ötéves időugrást hozott magával, Joel és Ellie között megromlott a viszony, nekünk, nézőként pedig meg kellett barátkoznunk Jacksonnal mint új főhadiszállással, és azzal, hogy a város egészen sötét pillanatokat tartogat a főszereplőknek, persze ez a videójáték rajongóinak nem lehet meglepő.
Pedro Pascal, az immár egészen idős embercsempész újfent Joel megviselt gúnyájába bújik, és a cordyceps vírusra immunis Ellie-t megint csak a Trónok harca felfedezettje, Bella Ramsey alakítja – de rajtuk kívül is örülhetünk kedvelhető új arcoknak. Köztük az Alien: Romolusban látott Isabela Mercednek, aki Ellie újdonsült szívszerelmét és legjobb barátját, Dinát hozza be a képbe, valamint a Beefből ismert Young Mazinónak, ő a Last of Us „Glennjét” játssza, akit igazából Jesse-nek hívnak, de szabálykövetőségét, jószívűségét tekintve abszolút a Walking Dead jófiújához hasonlítható.
Az Index is részt vett az HBO által a Last of Us visszatérése kapcsán rendezett online kerekasztalos beszélgetésen, ahol a Dinaként debütáló Isabela Mercedet és Young Mazinót is kérdezhettem második évados tapasztalataikról.
Arról, hogy a rohanós forgatás mennyire viselte meg, és szerinte karaktere, Jesse mit élt meg ezalatt, Young Mazino így nyilatkozott lapunknak:
„Elképesztően mozgalmasnak és változatosnak éreztem a forgatást. Az évadot hóban kezdtünk, de ezt követően is ki voltunk téve az időjárás szeszélyeinek. Többnyire igencsak nedvesek voltak a körülmények, ám nem okoztak olyan kellemetlen pillanatokat, hogy panaszkodhatnék. Vizesek voltunk, áztunk, fáztunk, de így is öröm volt ezen a sorozaton dolgozni, mert közben boldogok voltunk. Persze a karakteremet legfőképp Ellie döntései és konfliktusai mozgatták és rángatták bele ezekbe az embert próbáló körülményekbe, de Jesse egy altruisztikus fickó, aki mindig oda megy, ahol épp szükség van rá” – mesélte a Beefben nyújtott alakításáért Emmy-díjra jelölt színész.
Ugyanerre a kérdésre Isabela Merced – akinek pályája eddig igen változatos volt, köszönhetően annak, hogy az elmúlt években megjárta a Dóra, a felfedező élő szereplős filmfeldolgozását, a Sicario 2-t, a Transformers 5-öt, a Madame Webet és a legutóbbi Alien-filmet – a következőket válaszolta:
Az elmúlt években jó pár elmélkedést lehetett olvasni arról, hogy vajon mi kell ahhoz, hogy egy videójátékból épkézláb adaptáció készüljön? Láttuk, hogy megugrották ezt a meglepően magasra rakott lécet olyan sorozatok, mint a Fallout és jelen cikk tárgya, a Last of Us. Ugyanakkor kaptunk bődületesen rossz, már-már értékelhetetlen adaptációkat: ilyen volt az Egy Minecraft film, a Borderlands és a Resident Evil. A válasz az első mondatban feltett kérdésre egyébként nem annyira nehéz, mint sokan gondolnák. Tessék az írószobába olyan írókat ültetni, akik vettek már a kezükbe kontrollert, tudják, ismerik az alapanyagot, és képesek a játék hangulatát úgy papírra, majd képernyőre ültetni, hogy a tősgyökeres, gyakran morcos kisgyerek módjára viselkedő rajongóknak is megfeleljen a végeredmény.
A Last of Us hatalmas előnyből indult, köszönhetően annak, hogy Neil Druckmann személyében a játék dizájnere vette kezelésbe az HBO posztapokaliptikus sorozatát, mellé pedig egy tévés körökben igencsak elismert, szintén nem tehetségtelen szakember csatlakozott, a Csernobilt jegyző Craig Mazin. A második évadra halmozottan igaz, hogy gamerek készítették, hiszen Druckmann beemelte maguk mellé a Naughty Dogból írótársnak még Halley Grosst, de érdemes vastagon aláhúzni, hogy
a végeredmény közel sem csak gamereknek szól.
Azok után, hogy a második évadot az HBO-nak hála egyben ledarálhattam, mindenféle kétely nélkül tudom kijelenteni, hogy ez a hét epizód a drámai műfajban fénypontja eddig a 2024/25-ös szezonnak, remek új szereplőkkel és kiforrottabban teljesítő régi arcokkal viszi tovább a két esztendeje megkezdett tragikus felnőttmesét. A Last of Usnak lehet, hogy nem volt célja, de mire a hetedik, évadzáró rész elől felálltam, konstatáltam magamban, hogy a posztapokaliptikus lélekrombolást tekintve ez az új Walking Dead, sőt, még az AMC klasszikusának legerősebb pillanatait is túlszárnyalja időnként.
A továbbiakban spoilerekkel folytatjuk.
A korábbi hírek igaznak bizonyultak, Perselus Piton szerepére sikerült megnyerni Paapa Essiedut. A Max egy friss Facebook-posztban elárulta a többi szereplő kilétét is.
„Készítsétek a pálcátokat, és üdvözöljük a Roxfort személyzetét” – írta a Facebook-oldalán a Max, majd felsorolta, kik szerepelnek majd az új Harry Potter-sorozatban:
John Lithgow mint Albus Dumbledore, Janet McTeer mint Minerva McGalagony, Paapa Essiedu mint Perselus Piton, Nick Frost mint Rubeus Hagrid, Luke Thallon mint Quirinus Mógus és Paul Whitehouse mint Argus Frics látható majd az új HBO Original Harry Potter-sorozatban.
Szinte lehetetlen vállalkozás megmutatni az emberi elmében lakozó borzalmat. Azt már lehet, ahogyan mindez kivetül, megjelenik, jön felénk, rohan, kés a kézben, szent őrület a retinán, s nyomában árad a rettenet. Mindaz, ami emberi, isteni vagy démoni. Ezt próbálja megmutatni Rózsa Gábor legújabb filmjében, melynek címe: Reménytelenül.
Talán nem vétetlen, hogy az iskolákban úgy tanítják, mintha értelemre és érzelemre ható mester volna, a szerencsétlen sorsú fiú, aki csak arra vágyott, hogy öt forintért kuglert vegyen... Aztán felnőtt, bele a XX. század minden borzalmába, lelkén könnyedén átszakadt a valóság, ő meg zuhant utána, s egy tovatűnő vonat végül örökre elvette minden fájdalmát.
A démonaival küzdő József Attiláról forgatott filmet Rózsa Gábor. Olyan független filmes ő, aki a fejébe vette, hogy minden képesítés nélkül rendező lesz. Az Index olvasói az országban – de az egész világon is – először olvashattak legelső filmjéről (Mentés másképp), majd a másodikról (Legénybúcsú extra), és akkor azt írtam a filmről szóló kritikában, hogy „Úgy tartják, hogy egy rendező második filmjének sikeressége mindig az első sikerén múlik. Ahhoz viszont, hogy megtudjuk, mit is tud ez a rendező, a harmadik filmnek is el kell készülnie. Abból már az is kiderül, mit tanult az előző kettőből.”
Nos, a Reménytelenül a harmadik. Ki nem hagynám, hogy erről a filmjéről is írjak. Ez következik most.
Véletlennek nagyon véletlen volna, hogy a József Attila mentális zavarairól szóló filmet ne a költő 1933 márciusában írt verséről neveznék el. A Reménytelenül záró sorai így szólnak:
Bajszom mint telt hernyó terül
elillant ízű számra szét.
Fáj a szívem, a szó kihül.
Dehát kinek is szólanék - -
A téboly, a zavar, a világgal való háború, az örökös küzdelem a lélek démonaival alighanem minden elmét felemészt – ha nem talál ebből kiutat, segítséget. József Attila nem talált.
Rózsa Gábor ezt a küzdelemet hívta most vászonra, ismét alacsony költségvetéssel, állami támogatás nélkül, bár szponzorai ezúttal már sokkal közelebb állnak a művészvilághoz, mint eddig, és filmje, bár sok helyütt olyan, mintha színházi jelenetet látnánk, mégis tartalmaz már olyan elemeket, amelyekre kifejezetten azt lehet mondani, hogy filmes megoldások.
Kibontva:
Az átkötő jelenetek is jól működnek, keretbe foglalják és tagolják a film történetét, a vágás (Michl Júlia) jó ritmusú, az operatőri munka (Garai Gábor) a sötétség és fény háborújának polgári tónusának dicsérete, a film atmoszférája kellően XX. század eleji.
A film ugyanakkor mégsem úgy működik filmként, ahogyan egy mély lélekdrámát feszegető mozifilmtől várnánk, és mégis működik, vagyis jóval több szépen filmezett színpadi előadásnál – alighanem éppen attól, ahogyan az író-rendező-producer Rózsa Gábor láttatni akarja József Attila szenvedését, elméjének töredezettségét, valamint terapeutájának, Gyömrői Edit kudarcát, hogy bár ő lehetett volna az, aki a költőóriást megmenti, de az is lehet, ő lett az, aki miatt József Attila démonai végül diadalittas tort ülhettek a költő darabokra hullott elméje és élete felett.
A sheffieldi székhelyű Warp Films jelenleg lubickol a sikerben, legújabb sorozatuk, a Netflixen látható Kamaszok ugyanis óriási népszerűségnek örvend. Hetekig vezette a nézettségi toplistát, nem beszélve a kritikai elismertségről. Az alkotók azonban már egy másik projekten törik a fejüket – írja a The Hollywood Reporter.
A csapat producerei hasonló formában, azaz miniszériaként élesztik fel az 1984-ben debütált Fonalak című tévéfilmet, amelyben a rendező, Mick Jackson dokumentarista stílusban mutatta be, hogy milyen lenne egy valódi nukleáris holokauszt.
A Fonalak egy rendíthetetlenül őszinte dráma volt, és még mindig az, ami elképzeli a nukleáris konfliktus pusztító hatásait a hétköznapi embereken. Tökéletesen illeszkedik ahhoz az etikánkhoz, hogy erőteljes, megalapozott történeteket meséljünk, amelyek mélyen kötődnek a közönséghez
– fogalmazott a stúdió alapítója, Mark Herbert.
Noha csak április 14-én debütál a The Last of Us második évada, de az HBO már most berendelte a következő, harmadik etapot.
Francesca Orsi, az HBO saját gyártású sorozataiért felelős alelnöke így nyilatkozott a sorozatról: „Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy az HBO mennyire büszke arra a kiemelkedő teljesítményre, amelyet a The Last of Us második évadával értünk el. Craig, Neil, Carolyn és az egész executive producercsapat, a szereplők és a stáb mesteri folytatást készítettek, és izgatottan várjuk, hogy Craig és Neil történetét továbbvigyük abba, amiről tudjuk, hogy egy hasonlóan megható és rendkívüli harmadik évad lesz.”
Craig Mazin executive producer, író és rendező leszögezte: azzal a céllal vágtak bele a második évadba, hogy valami olyat hozzanak létre, amire büszkék lehetnek. Hozzátette: a végeredmény még a legambiciózusabb céljaikat is felülmúlta, köszönhetően az HBO-val való folyamatos együttműködésüknek és a páratlan színészgárda, valamint a stáb kifogástalan munkájának.
Neil Druckmann, akit szintén executive producerként, íróként és rendezőként kell jegyezni, a karrierje csúcspontjának nevezte, hogy a The Last of Us az eredeti alkotáshoz hűen kelt életre. Hozzátette: a siker nagy részét a társának, Craig Mazinnak, az HBO-val való együttműködésnek és a PlayStation Productions csapatának tudja be.
Jókora titoktartás övezte A Fehér Lótusz harmadik évadának nyolcadik részét, az évadzárót, ugyanis az HBO egyetlen újságírónak se adta ki előre az epizódot, nehogy véletlenül kiszivárogjanak az antológiasorozat legújabb fejezetének végső csavarjai. Fejezetének, mert az író-rendező, Mike White a szemünk láttára nőtte ki magát napjaink Agatha Christie-jévé, egy olyan whodunnit-szériával, amelyen hétről hétre rágtuk tövig a körmünket. Na és persze nevettünk az önmagukból kifordult gazdagokon, akik ezúttal Thaiföldre mentek, hogy luxuskörnyezetben szívják egymás vérét, és lubickoljanak az önsajnálatban a tengerparton.
Egy olyan sztorinál, mint A Fehér Lótusz, nyilván az utazás a lényeg. A karakterívek, a személyiségfejlődések és ezek aspektusai egészen szépen ki is csúcsosodtak a sorozatban, de a nézők nagy részét mégiscsak az érdekli, amikor lemegy a nap, hogy ki a gyilkos, ki az áldozat, mi váltotta ki az erőszakot és agressziót. Évadról évadra ide jutunk el, mert mindig van egy bűntény, és mindig van egy – vagy jelen esetben több – áldozat. Innentől spoilerekkel folytatom.
Két hete debütált a Netflixen a streamingszolgáltató új spanyol nyelvű sorozata, az Ifjú hölgyek kézikönyve (Manual para senoritas), és még mindig dobogós helyen áll a legnézettebb műsorok listáján. Az első ránézésre Bridgerton-koppintásnak tűnő produkció azonban nem teljesen vehető egy kalap alá a 2020 óta óriási sikerrel futó romantikus-történelmi sorozattal – hol több, hol kevesebb annál. Egyvalami azonban biztos: a nézők kíváncsiak a XIX. századi madridi gardedám szerelmi életére.
Ha egy sorozat olyan sikeres, mint A Bridgerton család, akkor nehéz nem hozzá mérni minden hasonlónak tűnő szériát – például a spanyolok új dobását, az Ifjú hölgyek kézikönyvét. Az előzetes láttán legalábbis rögtön elfintorodtunk, gondolván, hogy egy mediterrán kópiát kapunk majd. Egy újabb sorozat a XIX. századi arisztokrata románcokról, színes-modern-poénos köntösbe bugyolálva, kiszámítható narratívával és végkifejlettel. Győzött azonban a kíváncsiság, és belevetettük magunkat a sztoriba, amely szerencsére a legtöbb téren túlszárnyalta az elvárásokat.
Szinte hihetetlen, de a Netflixnek idáig tartott, hogy megcsinálják az első angol nyelvű kórházas sorozatukat. Mint ismeretes, 2012-ben a streamingszolgáltató első szériája a kisvárosi maffiózós Lilyhammer volt, azóta kerülgették a zsánert, mint macska a forró kását. Most itt van, április 3-án Pulzus (Pulse) címmel megérkezett kínálatukba az első fecske, ám nagyon valószínű, hogy ötletes alapfelállás ide, tehetséges és elismert készítőgárda oda, nem ez a produkció csinál majd nyarat orvosos tekintetben a Netflixen.
A Pulzus története egy több szempontból is szorult helyzetben lévő amerikai kórházban indít. Egyrészt Miami felé tart az Abby hurrikán, és az esőzések, áramkimaradások sűrűn borzolják az orvosok és nővérek idegeit. Másrészt pedig a Maguire Hospital falai között is feszültségek törnek felszínre, miután a harmadéves rezidens, Danny Simms (Willa Fitzgerald) feljelenti a felettesét, Xander Phillipset (Colin Woodell) szexuális zaklatás miatt.
Amire nem számítunk, hogy a botrányt követően Dannyt előléptetik, és a súlyos helyzet miatt Xandert se távolítják el, épp ellenkezőleg, arra kényszerülnek ők ketten, hogy továbbra is kooperáljanak.
Mondhatnám, hogy nagyon aktuális a Netflix új szériája, hiszen a természeti katasztrófák mostanában minden eddiginél jobban sújtják az emberiséget, és a férfiak és nők közötti nemek háborúja sem volt soha annyira kiélezett, mint most. És a Pulzus talán a mostanában eluralkodó, temérdek újdonsággal jelentkező kórházas zsánerben is megtalálhatná a helyét, mondanivalóját, és jelentőségét, ha az alkotók nem arra az irányra szavaznak, hogy a lehető legpofátlanabb módon lemásolják A Grace klinikát. Márpedig ezt tették.
Két percnek sem kellett eltelnie azt követően, hogy betettem a lábam a kecskeméti plázába, hogy feltűnjön: itt valami nem stimmel. Az épületet ugyanis egészen nagy számban lepték el öltönyös, nyakkendős, ünneplőbe öltözött fiatalok. Át is suhant az agyamon, hogy mi lehetett itt: ballagás vagy egyéb iskolai banzáj? Nem, egy internetes mémbe sikerült belefutnom személyesen.
Az egész őrület 2022-ben indult, amikor vászonra tűzték a Minyonok: Gru színre lép című filmet, ami nyilván nem a filmművészet csúcsa, iróniából pedig tinédzserek világszerte öltöztek ki az „animációs moziünnepre”, s az erről készült videókat TikTokon osztották meg. Hol másutt, itt mennek nagyot a viszonylag kis erőbefektetést követelő, rövid tartalmak. Erről a platformról nőtte ki magát az is, hogy a nézők rózsaszín egyenruhában ültek be a Barbie-ra. Csakhogy a Barbie esetében azért a többség visszafogta magát. Mint kiderül, az idehaza április 3-án bemutatott Egy Minecraft filmre azonban őrjöngeni ment a többség.
Arról, hogy mekkora népünnepség zajlik jelenleg az Egy Minecraft film vetítésein, sok videót lehet találni, mert csak úgy özönlenek mindenhonnan. Más dolog viszont, amikor az ember a saját bőrén tapasztalja meg, hogy minden, a videójátékot idéző megmozdulás, megszólalás vagy akár csak a Jack Black által játszott, Steve névre hallgató Minecraft-hős első felbukkanása is akkora ovációt, tapsvihart és visítozást vált ki a közönségből, hogy szinte felrobban a terem. Ez történt akkor is, amikor én néztem az Egy Minecraft filmet, és bár a vetítést tartó mozi türelme úgy nagyjából a játékidő háromnegyedéig kitartott, egy ponton ők is csúnyán elvesztették a türelmüket,
a nézők nagy értetlenségére a képet egyszer csak kimerevítették, a villanyt felkapcsolták, és az egyik dolgozó közölte a néppel, a biztonságiak fogják kivezetni azokat, akik tapsolnak és kiabálnak. Ha pedig nem lesz nyugalom, megszakítják a vetítést.
Onnantól kezdve síri csöndben ment tovább a film, és a vidámparki hangulat nélkül gyorsan kiderült, hogy az Egy Minecraft film a megvadult közösségi élmény nélkül nemhogy a horribilis jegy árát, de még nagyjából két forintot sem ér, akkora trash.
A James Bond-franchise jövője még elég képlékeny, főleg mióta az Amazon MGM Studios átvette a teljes kreatív kontrollt a sorozat felett. Annyit mindenesetre leszögeztek, hogy a kém nem fog nemet és nemzetiséget váltani.
A legnagyobb kérdés továbbra is az, hogy ki fog a legendás 007-es ügynök bőrébe bújni, amellyel kapcsolatban a korábbi James Bond, Pierce Brosnan szólalt meg. A színész a Yahoo-nak nyilatkozott arról, szerinte ki lenne ideális választás a korábban felmerült nevek közül.
Ez a fiatalember belépett a díszletbe, és megtöltötte a teret szenvedéllyel és energiával. Úgyhogy igen, azt gondolom, hogy ha ezt kívánja, ha ezt akarja, és meg is kapja, nagyszerű Bond lenne
– mondta Pierce Brosnan AaronTaylor-Johnsonról, akivel a Míg a halál el nem választ című film forgatásakor dolgozott együtt. Az alkotásnak egyébként Brosnan volt a producere, és ő maga választotta ki Johnsont a szerepre.
Aaron Taylor-Johnson neve többször szóba került a franchise kapcsán. A brit színész szinte minden kritériumnak megfelel, származása, életkora (34 éves) és persze testalkata alapján is ideális Bond lehet. Pierce Brosnan 1995 és 2002 között négy filmben keltette életre őfelsége titkos ügynökét, majd őt váltotta az idáig utolsó 007-es, Daniel Craig.
Hogy Donald Gloverből egyszer korszakos zseni válhat, még senki nem sejtette, amikor 2009-től 2014-ig Dan Harmon vígjátéksorozatában, az NBC-s Communityben bohóckodott Troy szerepében. Alapvetően egy ikonikus alakításról beszélünk, köszönhetően Troy és Abed párosának, de Glover már ekkor tudatosan befolyásolta a popkultúrát, #donald4spiderman felkiáltással a Twitteren kampányolt, hogy ő játszhassa Peter Parkert a Sony új rebootjában, amelynek főszerepét végül Andrew Garfield kaparintotta meg. Ám a Communityben a Troyt alakító színész így is felbukkanhatott pókemberes pizsamában. Mindkettő kellett ahhoz, hogy Miles Morales, a fekete Pókember végül megszülethessen.
Nagy sokk volt, főleg a Community-rajongóknak, amikor zenei karrierjére és Childish Gambino névre hallgató alteregójára támaszkodva Glover elhagyta a szitkomot, de ez a húzása nagyon bejött, gondoljunk csak This Is America című számára, amely mostanra 952 millió megtekintésnél tart, és amelynek rejtett üzeneteit kismillió cikkben elemezték már.
A modern szürrealizmus felé való első lépése volt Donald Glovernek a zenélés, e területen a 41 éves amerikai művész a mai napig képes igencsak megdöbbentő dolgokat produkálni. Valószínűleg ha nincs Childish Gambino, akkor az Atlanta sem születik meg, amit a készítő egy interjújában nemes egyszerűséggel
Twin Peaksnek nevezett, csak rapperekkel.
Az Atlanta 2016-ban indult el az FX nevű amerikai kábelcsatornán és 2022 végén köszönt le, de idehaza annyira fű alatt maradt és nem beszélt róla szinte senki, hogy nekem személy szerint 2025 tavaszáig tartott, hogy egyáltalán rábukkanjak. Akkor viszont alig két hét alatt végig is nyomtam az összesen 41 epizódból álló négy évadot, tokkal-vonóval. És bár voltak itt-ott megingásai, felírtam magamnak a valaha készített legjobb sorozatok listájára, amiket életemben láttam. Nyilván az Atlantához a „Twin Peaks, csak rapperekkel” dolog miatt kell némi elvontság és nyitott gondolkodás, de meg vagyok győződve arról, hogy többen képesek lennének megugrani ezt a lécet, mint ahányan azt gondolják magukról.
A történet középpontjában egy Earn (Donald Glover) nevű atlantai fickó áll, akinek hétköznapjait, az exbarátnőjével, Vannel (Zazie Beetz) stagnáló „se veled, se nélküled” kapcsolatát kísérhetjük figyelemmel. Valamint azt, ahogy a reptéren dolgozó főszereplő egyszer csak meglátja a lehetőséget az unokatestvérében, a Paper Boi néven rappelő Alfredben (Brian Tyree Henry), és utolsó kétségbeesésében, egy rafkós húzást követően a feltörekvő énekes menedzserének szegődik. A banda tagja még a LaKeith Stanfield által játszott, a nigériai származása miatt a feketék között kiutált Darius, aki annyira laza, hogy azt A nagy Lebowski megirigyelné. Ja, és filozófiai hajlam is ugyanannyi szorult belé, mint Jeff Bridges kultikus karakterébe.
Rovataink a Facebookon