Fütyült a válságra és rekordot döntött az autókat lekáderező vállalat

PAP 7680
2023.06.08. 21:33
A kedvezőtlen gazdasági folyamatok ellenére rekordbevételt könyvelhetett el a carVertical. A litván illetőségű járműelőtörténet-szolgáltató különösen a magyarországi piacon ment nagyot. A vállalat a használtautó-piac egyensúlyának helyreállását várja idén.

Bár 2022-ben a magas infláció, a növekvő kamatlábak, valamint az Ukrajnában dúló háború árnyékában az üzleti világ számos nehézséggel nézett szembe, a járműelőtörténet-szolgáltató carVerticalnak sikerült növekednie.

2022-ben a vállalat 23,3 millió eurós bevételi rekordot könyvelhetett el, ami 30 százalékos növekedést jelent a 2021-es 17,7 millió euróhoz képest.

A cég egyik fő területe továbbra is Magyarország, amely évről évre jobb eredményeket produkál. „Keményen dolgozunk, hogy átláthatóbbá tegyük a magyarországi használtautó-piacot, fejlesztjük szolgáltatásainkat, és célunk, hogy 2023 végére harmincnál is több országban legyünk jelen” – mondta Rokas Medonis vezérigazgató.

A használtautó-piac kihívásai

Viharos év volt 2022, és számos iparágban lelassult a növekedés. A Hungary Today portál szerint a magyarországi használtautó-piac 6 százalékkal zsugorodott 2023 első hónapjaiban az előző év azonos időszakához viszonyítva. Járműipari szakértők előrejelzése szerint az értékesítések volumene hamarosan helyreáll mind Magyarországon, mind a többi európai országban.

„Bár a bevételünk 30 százalékkal nőtt 2022-ben, mi is tapasztaljuk, hogy a világban zajló események, mint az ukrajnai háború jelentős befolyást gyakorolt a használtautó-iparra, különösen Európában. Miközben a használt járművek kínálata továbbra is alacsony, a piacnak év vége felé lassan fejlődésbe kell lendülnie” – fogalmazott Medonis.

A B2B előretörése

A vállalat elsősorban B2C (business to costumers – fogyasztó felé történő szolgáltatás) vállalatként volt ismert. Az elmúlt években a vállalat terjeszkedni kezdett a B2B szegmens (business to business – vállalatok közötti tranzakciók) felé, ami komoly eredményeket hozott 2022-ben: a B2B értékesítés részesedése az év folyamán 79 százalékkal nőtt, ami jelentős potenciált jelez a jövőre nézve.

A cég szolgáltatásainak minősége nagyban függ a járműipari adatok elérhetőségétől. 2022-ben a vállalat új adatforrásokkal bővült, most már több mint 1000 forrásból dolgozik, melyeket biztosítótársaságok, nemzeti nyilvántartások, bűnüldöző szervek, valamint más intézmények és magánszervezetek kezelnek. A vállalat több új piacra is belépett tavaly, felvette a kínálatába a motorkerékpár-történeti jelentéseket, és új funkciókon kezdett dolgozni.

A vezérigazgató szerint

2023 első negyedéve előrevetíti a vállalat további növekedését, és év végére a bevétel eléri legalább a 30 millió eurót.

(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)