Túl sok a baleset, ezért sárgára fóliázzák a tram-traineket Szegeden
„A figyelemfelkeltésen kívül – tesztjelleggel – tervezzük az élénksárga felületek növelését a járműveken. Ennek előkészítése zajlik, a járműveken fóliákat fogunk elhelyezni, a helyi tapasztalatokat természetesen elemezzük, a további döntéseket ezek alapján hozzuk meg” – válaszolta a MÁV kommunikációs osztálya a Szegedernek, miután a helyi lap attól kérdezte meg a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-traineket működtető MÁV-ot, hogy milyen intézkedésekkel akarják csökkenteni a két város között közlekedő villamosokat érintő baleseteket.
A MÁV azt is elárulta, hogy a tram-traineket nem fogják teljesen sárgára festeni, mert egyrészt a nemzetközi gyakorlat nem indokolja, másrészt pedig a műszaki előírásokon és vizsgálatokon alapuló, egységes színvilága nem is teszi lehetővé.
A lap egyébként a MÁV-nál arra is rákérdezett, hogy a tram-trainek forgalomba helyezése óta hány baleset történt, mivel a baleseteknél visszatérő érvelés, hogy az autósok azért ütköznek azzal, mert a városban működő sárga villamosoktól eltérő színe van, emiatt beleolvad a környezetbe. 2022. január 1-je óta összesen 71 baleset történt, amiből 53 esetben anyagi kár is történt.
A balesetek száma egyébként csökkenő tendenciát mutat:
- 2022-ben 28 baleset történt, ebből 15 esetben keletkezett anyagi kár,
- 2023-ban 26, amiből 25-nél volt anyagi kár,
- tavaly 17-ből 13 járt anyagi kárral,
- idén pedig már 5 baleset történt.
Az átlagos kárérték jellemzően 500 és 800 ezer forint között mozog, az eddigi 71 baleset pedig összesen közel 40 millió forintnyi veszteséget okozott a vasúttársaságnak.