Az Amazon megváltoztatta az egyik, Adolf Hitlerre hasonlító logójukat
Még januárban változtatta meg az Amazon az eredeti, bevásárlókocsi-formájú logóját egy olyan új dizájnra, amelyen sokak szerint egy Adolf Hitler bajuszához feltűnően hasonló vizuális elem látható egy mosolygó szájra emlékeztető ábra felett.
Az eset nagy port kavart, és sokan követelni kezdték, hogy a cég sürgősen változtassa meg a logót. A techóriásnak viszont ennyi ideig tartott, mire végre megváltoztatta a tömérdek visszajelzés alapján a logót egy újabbra, amely már nem hasonlít a náci diktátorra.
Az Amazon azt nyilatkozta a BBC Newsnak, hogy az első ikont néhány országban kipróbálták, mielőtt a változtatás megtörtént volna.
A Coley Porter Bell márkaügynökség vezérigazgatója, Vicky Bullen arról beszélt, hogy bár az Amazon a logón a csomagszalag formáját akarta visszaadni, de mégsem volt szerencsés megoldás ez az ábra, mert túlságosan is hasonlít Hitler bajszára.
Ez a forma örökre beleágyazódott a tudatalattinkba, és nem a legjobb hatást éri el vele egy olyan cég, amely elvileg »házhoz hozza a boldogságot«
– nyilatkozta Bullen.
Természetesen az ikont a Twitteren szanaszét trollkodták, az egyik megjegyzés szerint például ez a logó
„a HARMADIK legjobban letöltött logó lehetett a BIRODALOMszekcióban”,
valaki más pedig arról írt, hogy az ikon számára egy
„boldog kicsi Adolfot”
idéz.
Az Amazon értette a tréfát, de nem szerette, és az új logón már nincs ott a Hitler-bajusz-forma.