Újabb részletek derültek ki a Dél-Koreában lezuhant utasszállítóról

2025.01.11. 08:35
A Dél-Koreában december végén kigyulladt utasszállítóval kapcsolatban a szöuli közlekedési minisztérium közölte, hogy a gép fedélzeti adatrögzítője és a pilótafülke hangrögzítője is leállt az ütközés előtti percekben.

A szöuli közlekedési minisztérium frissítése szerint a dél-koreai Muan repülőtéren december 29-én balesetet szenvedett Jeju Air repülőgép fedélzeti adatrögzítője és a pilótafülke hangrögzítője is leállt körülbelül négy perccel a betonfalnak ütközés előtt.

A hatóságok vizsgálják, hogy mi okozhatta a rögzítő szerkezetek leállását a Dél-Korea területén legsúlyosabb, 179 halálos áldozatot követelő katasztrófa során – áll a minisztérium közleményében.

A hangrögzítőt először Dél-Koreában elemezték, majd amikor kiderült, hogy az adatok hiányoznak, elküldték az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal laboratóriumába. A sérült repülési adatrögzítőt is az Egyesült Államokba vitték elemzésre. 

Madárbecsapódást jelentettek

A Jeju Air 7C2216-os járata, amely a thai fővárosból, Bangkokból repült a dél-koreai Muanba, a futómű kiengedése nélkül hasra szállt, és túlfutott a regionális repülőtér kifutópályáján, majd egy betonfalnak ütközött, és lángba borult.

A pilóták úgy négy perccel azt megelőzően, hogy a gép a betonfalnak ütközött, madárbecsapódást és vészhelyzetet jelentettek a toronynak.

Mint megírtuk, repülőgép-szerencsétlenség miatt felelősnek érzi magát az ország közlekedési minisztere, ezért hajlandó megválni posztjától, miután tisztázódtak a szerencsétlenség körülményei. Repülésbiztonsági szakértők a tragédia egyik okaként jelölték meg, hogy a repülőgép navigációjáért felelős antennát szabálytalanul helyezhették el, valamint a baleset helyszínén épített kerítésfal építése is szabálytalan lehetett.

A repülőgép-szerencsétlenség ügyében indított nyomozás részeként razziát tartott a rendőrség a Jeju Air légitársaság és a Muan nemzetközi repülőtér irodáiban. A balesetet követően a Boeing is vizsgálódni kezdett.