Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

További Külföld cikkek
-
Több százan csatlakoztak a háború kezdete óta legnagyobb Hamász ellenes tüntetéshez
- Turistabusz zuhant a Pó folyóba Torinóban, meghalt a sofőr
- Puccskísérlet miatt bíróság elé állítják Jair Bolsonaro volt brazil elnököt
- Bikaviadal csak vérontás nélkül rendezhető Mexikóvárosban
- Ausztria megteremti a lehetőséget a menedékkérők családegyesítésének felfüggesztésére
Kényes helyzetben az Audi, 55 ezer alkalmazott fizetése van veszélyben
Globális szinten 12 százalékkal csökkentek az eladási adatok.
A baj már az év elején látszott, amikor felmerült az éjszakai munkáért és a túlóráért járó pótlék eltörlése, továbbá az alkalmazottak nyereségrészesedésének csökkentése. A cég fontolóra vette az áprilisban esedékes béremelés elhalasztását is.
Az Audi 55 ezer alkalmazottját fenyegette nagyarányú fizetéscsökkentés – tudósítottak német lapok az ügyre rálátó forrásokra hivatkozva.
A borúlátó jóslatok beteljesülni látszanak, mert az ingolstadti székhelyű vállalat most – „hatalmas kihívásokra” hivatkozva – bejelentette, hogy 7500 munkahelyet számol fel Németországban. A hivatalos indoklás szerint lanyhul az elektromos autók iránti kereslet, miközben fokozódik a verseny a kínai riválisokkal – írta a Deutsche Welle.
Az Audi győri dolgozóit nem érinti a leépítés.
Az Audi-csoportnak – idetartozik a Bentley, a Lamborghini és a Ducati – Magyarország mellett Szlovákiában, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Olaszországban, Indiában, Kínában, Thaiföldön, Mexikóban, Brazíliában és Argentínában vannak még összeszerelő üzemei.
A német autógyár közleménye szerint a globális munkaerő-állomány 8 százalékát kitevő munkahelyeket lépcsőzetesen szüntetik meg 2029 végéig.
A cél a termelékenység, a hatékonyság és a rugalmasság növelése.
„A gazdasági feltételek egyre keményebbek, a fokozódó verseny és a politikai bizonytalanság pedig óriási kihívások elé állította a céget” – áll a Volkswagen leányvállalatának, az Audinak a közleményében.
Csökkenő kereslet, kínai riválisok, amerikai vámok
„A nehéz gazdasági időkben az a jó hír minden munkavállaló számára, hogy 2033 végéig nem kerül sor kényszerű elbocsátásokra” – ezzel vigasztalta az alkalmazottakat Gernot Döllner, az igazgatótanács elnöke.
Az úgynevezett állásbiztonsági program, amely megakadályozza az elbocsátásokat, eredetileg 2029 végéig volt érvényes. Ennek a határidejét a cégvezető szavaiból ítélve négy évvel meghosszabbították.
A leépítés 2029 vége előtt kizárólag önkéntes felmondással vagy a munkahelyek megszüntetésével hajtható végre.
Az autóipar évtizedeken a német gazdaság koronaékszere volt. A megingott kereslet miatt azonban a gyártás hanyatlott.
Az EU kemény válaszlépéseket jelentett be Donald Trump vámjaira
Brüsszel teljes erővel csapott le, elege lett az amerikai elnökből.
Az Audi belengetett leépítése a legújabb csapás Európa legnagyobb gazdaságának gyengélkedő szektorára, amely a kínai versenytársak mellett még keresi a helyét az elektromos autók piacán, miközben a Trump által bejelentett vámok is veszélyeztetik gazdálkodását.
Eközben a BYD virágzik
Az Auditól érkező gyászos hírekkel egyidejűleg a kínai BYD – amely gőzerővel építi szegedi gyárát – bejelentette: az elektromos autók olyan töltőrendszerét fejlesztette ki, amely mindössze öt perc alatt tölti fel legújabb modelljeinek akkumulátorát.
Hipersebességre váltott a szegedi BYD építése: az e-autógyárnak túl magasak az uniós vámok
A gyár a tervezettnél hamarabb kezdheti meg a működést.
Egy ilyen gyorstöltés 400 kilométeres hatótávra elegendő.
A cég azt tervezi, hogy a közeljövőben 4000 ilyen szupergyors töltőállomást telepít szerte Kínában.
Az akkumulátor feltöltése ebben az esetben ugyanannyi ideg tart, mint egy hagyományos tankolás.
A bejelentés hírére a cég részvényei egyetlen nap alatt 6 százalékkal rekordmagasságba emelkedtek – jelentette a CNN.
Az elektromos autók hazai piacán a BYD átvette a vezetést a Tesla előtt, amelynek forgalma 19 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi szinthez képest.
(Borítókép: Munkások dolgoznak az Audi gyártósorán Németországban 2018. április 19-én. Fotó: Henry Romero / File Photo / Reuters)