Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

2025-03-18T103538Z 1223522859 RC2LFDAPBZCU RTRMADP 3 VOLKSWAGEN-
2025.03.20. 08:25
A leépítés az autógyár globális munkaerő-állományának 8 százalékát érinti. Ez a legújabb csapás a német autóiparra, amely botladozva áll át az elektromos autók gyártására, ráadásul a kínai riválisok is szorongatják.
Kapcsolódó
Kényes helyzetben az Audi, 55 ezer alkalmazott fizetése van veszélyben

Kényes helyzetben az Audi, 55 ezer alkalmazott fizetése van veszélyben

Globális szinten 12 százalékkal csökkentek az eladási adatok.

A baj már az év elején látszott, amikor felmerült az éjszakai munkáért és a túlóráért járó pótlék eltörlése, továbbá az alkalmazottak nyereségrészesedésének csökkentése. A cég fontolóra vette az áprilisban esedékes béremelés elhalasztását is.

Az Audi 55 ezer alkalmazottját fenyegette nagyarányú fizetéscsökkentés – tudósítottak német lapok az ügyre rálátó forrásokra hivatkozva.

A borúlátó jóslatok beteljesülni látszanak, mert az ingolstadti székhelyű vállalat most – „hatalmas kihívásokra” hivatkozva – bejelentette, hogy 7500 munkahelyet számol fel Németországban. A hivatalos indoklás szerint lanyhul az elektromos autók iránti kereslet, miközben fokozódik a verseny a kínai riválisokkal – írta a Deutsche Welle.

Az Audi győri dolgozóit nem érinti a leépítés.

Az Audi-csoportnak – idetartozik a Bentley, a Lamborghini és a Ducati – Magyarország mellett Szlovákiában, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Olaszországban, Indiában, Kínában, Thaiföldön, Mexikóban, Brazíliában és Argentínában vannak még összeszerelő üzemei.

A német autógyár közleménye szerint a globális munkaerő-állomány 8 százalékát kitevő munkahelyeket lépcsőzetesen szüntetik meg 2029 végéig.

A cél a termelékenység, a hatékonyság és a rugalmasság növelése.

„A gazdasági feltételek egyre keményebbek, a fokozódó verseny és a politikai bizonytalanság pedig óriási kihívások elé állította a céget” – áll a Volkswagen leányvállalatának, az Audinak a közleményében.

Csökkenő kereslet, kínai riválisok, amerikai vámok

„A nehéz gazdasági időkben az a jó hír minden munkavállaló számára, hogy 2033 végéig nem kerül sor kényszerű elbocsátásokra” – ezzel vigasztalta az alkalmazottakat Gernot Döllner, az igazgatótanács elnöke.

Az úgynevezett állásbiztonsági program, amely megakadályozza az elbocsátásokat, eredetileg 2029 végéig volt érvényes. Ennek a határidejét a cégvezető szavaiból ítélve négy évvel meghosszabbították.

A leépítés 2029 vége előtt kizárólag önkéntes felmondással vagy a munkahelyek megszüntetésével hajtható végre.

Az autóipar évtizedeken a német gazdaság koronaékszere volt. A megingott kereslet miatt azonban a gyártás hanyatlott.

Kapcsolódó
Az EU kemény válaszlépéseket jelentett be Donald Trump vámjaira

Az EU kemény válaszlépéseket jelentett be Donald Trump vámjaira

Brüsszel teljes erővel csapott le, elege lett az amerikai elnökből.

Az Audi belengetett leépítése a legújabb csapás Európa legnagyobb gazdaságának gyengélkedő szektorára, amely a kínai versenytársak mellett még keresi a helyét az elektromos autók piacán, miközben a Trump által bejelentett vámok is veszélyeztetik gazdálkodását.

Eközben a BYD virágzik

Az Auditól érkező gyászos hírekkel egyidejűleg a kínai BYD – amely gőzerővel építi szegedi gyárát – bejelentette: az elektromos autók olyan töltőrendszerét fejlesztette ki, amely mindössze öt perc alatt tölti fel legújabb modelljeinek akkumulátorát.

Kapcsolódó

Egy ilyen gyorstöltés 400 kilométeres hatótávra elegendő.

A cég azt tervezi, hogy a közeljövőben 4000 ilyen szupergyors töltőállomást telepít szerte Kínában.

Az akkumulátor feltöltése ebben az esetben ugyanannyi ideg tart, mint egy hagyományos tankolás.

A bejelentés hírére a cég részvényei egyetlen nap alatt 6 százalékkal rekordmagasságba emelkedtek – jelentette a CNN.

Az elektromos autók hazai piacán a BYD átvette a vezetést a Tesla előtt, amelynek forgalma 19 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi szinthez képest.

(Borítókép: Munkások dolgoznak az Audi gyártósorán Németországban 2018. április 19-én. Fotó: Henry Romero / File Photo / Reuters)