Nem gyártják le a Lightyear 0-t, mert a tömegmodell fontosabb

2023.01.24. 16:03

Az autógyártás nehéz, a holland Lightyear pedig napelemes elektromos autós startupként egyelőre jobb a sajtóközleményekben, mint a prototípusok után következő lépésekben. Most úgy tűnik, minden a Lightyear 2-ről fog szólni.

lightyear-0-solar-car-002 (1)

Tavaly szeptemberben azt írtuk, a Lightyear 0-nak mindene az alacsony légellenállás. Ez nem változott, ám az autó végül mégis csak a vágóasztalon végzi. Az eredeti terv szerint a limitált kiadású első modell arra lett volna jó, hogy építse a márkát, miközben az eindhoveni cég bevételhez is jut a fejlesztési periódus közepén.

Kell is valamilyen trükközés, hiszen a Lightyear 2-ről azt állítják, hogy 40 ezer euro lehet az alapára, ami 16 millió forint alatti kezdést jelentene.

Most viszont fordult a kocka, és az előlegek visszautalása mellett teljesen leáll a Lightyear 0 projekt, hogy cserébe a szintén napelemes Lightyear 2 hamarabb piacra kerülhessen. A prototípusokat egyébként a finn Valmet Automotive fejlesztette ki, ám a sorozatgyártás feladata már egy másik cégnél landolt.

Ez az Atlas Technologies B.V., most pedig itt a stratégiai átszervezés, mely a gyakorlatban annyit jelent, hogy innentől nem utalnak több pénzt az Atlas felé, effektíve lezárva a Lightyear 0 történetét.

Kár érte, hisz mégis csak az első fecske a használható napelemes villanyautók modern fejezetében, ami évi legalább hatezer napkollektoros kilométer ígért.

Hogy a szendvicsben legyen valami pozitív is, a Lightyear főnöke, Lex Hoefsloot fontosnak tartotta megjegyezni, hogy már nagyjából húszezer flottás érdeklődőjük van a második modelljükre. Innentől pedig csak drukkolni lehet Európa legújabb autómárkájának.