Ezért az elektromos buggyért simán rendeznénk egy sör-virsli versenyt

2022.08.10. 06:03

Megérkezett a teljesen elektromos Meyers Manx 2.0, ami a klasszikus dune buggy modern átirata. A Freeman Thomas által tervezett modellnél nem elégedtek meg azzal, hogy egy régi darabba elektromos hajtást szerelnek, hanem teljesen újragondolták az egészet az alapoktól. Így a dizájn egyszerre felismerhetően retró és újszerűen modern lett. Bár a Különben dühbe jövünkben nem egy régi Meyers Manx buggy szerepelt, a felújított változatba - sajnos tényleg készül ilyesmi - simán bekerülhetne egy ilyen elektromos darab.

Bár a műszaki részletek még változhatnak, az előzetes információk alapján ígéretesnek tűnik a szerkezet. A Meyers Manx 2.0 kétféle akkumulátorral készülhet majd: az alapmodellbe 20 kWh-s akkupakkot terveznek, de elvileg elérhető lesz egy 40 kWh-s változat is azoknak, akik messzebbre mennének. A jármű hatótávja is ennek megfelelően alakul majd: a kisebb kapacitású akkuval körülbelül 240 kilométert lehet majd megtenni, míg a 40 kWh-ssal szerelt változat hatótávja ennek nagyjából a duplája, vagyis olyan 480 kilométer.

A Manxok két villanymotorral érkeznek majd, amelyek a hátsó kerekeket hajtják. A teljesítménnyel kapcsolatban vannak még kérdőjelek, nem tudni, hogy a motorok hány lóerősek lesznek pontosan. Egyes információk szerint a nagyobb akkuval szerelt változat 202 lóerős lesz, és 315 Nm-es nyomatékkal rendelkezik majd. Ez a mai mezőnyben egyáltalán nem tűnik soknak, ugyanakkor a 4,5 másodpercre saccolt nulla-százas gyorsulás váratlanul jó érték.

A tervek szerint a buggykat maximum 60 kW-tal lehet majd tölteni, ami a mai mezőnyben karcsúnak tűnhet, viszont ha figyelembe vesszük, hogy elég kicsi aksikat kell feltölteni, akkor ez az érték bőven elégnek tűnik.

Az utascella alumíniumból készül majd, aminek a súlycsökkentésben is szerepe van. A nehéz akkumulátorok ellenére igazán könnyűnek ígérkezik a buggy: a kisebb aksis változat várhatóan mindössze 680 kilós lesz, míg a nagyobb akkupakkal szerelt verzió is megáll majd 750 kilónál.

A márka azt tervezi, hogy jövőre legyártanak 50 autót, amelyek tulajdonosait a gyártó maga fogja kiválasztani. Az új tulajoknak feladat is jut majd, méghozzá az, hogy a tesztidőszak alatt folyamatosan visszajelzéseket adjanak az autóikról, hogy mire 2024-re a végleges szériaváltozat megjelenik, addigra azok minél jobbak legyenek. Hogy az autók mennyibe kerülnek majd, arra vonatkozóan a Meyers Manx semmilyen információt nem közölt. Csupán az biztos eddig, hogy előrendelni és tesztelésre jelentkezni idén augusztus 19-étől lehet majd. Ugyanezen a napon az új Manx először jelenik majd meg nyilvánosan a The Quail, A Motorsports Gathering rendezvényen Montereyben.