Elektromos Lada készül a Largusból

2022.08.08. 11:50

Az ukrajnai háború kirobbanása óta a Ladát birtokló AvtoVAZ óriási nehézségekkel küzd az új autók gyártása és leszállítása terén. Nemrég a cég újraindította a Granta gyártását, de ABS, légzsák és számos más „extra” nélkül. Ezzel párhuzamosan egy olyan projekten dolgoznak, amivel kapcsolatban nulla tapasztalatuk van: egy működőképes elektromos autóval, az e-Largusszal állnának elő.

lada-e-largus-prototype (1)

A hagyományos hajtású Largus mintegy tíz éve van a piacon, a gyártását némi szünet után maradék alkatrészekből indították újra. A modell Dacia Logan MCV előző generációján alapul, azaz a járműfejlesztők a Renault-Dacia 2004-ben piacra dobott B platformját vették alapul. Ezt használták fel a villanyhajtású e-Largushoz is, csupán az akkumulátorok kerültek a padlóba, illetve az autón a gyorstöltést lehetővé tévő CCS portok kaptak helyet.

Sajnos az egyelőre nem derült ki, hogy az e-Largus modelleket a Lada milyen műszaki jellemzőkkel dobja majd piacra. Az orosz sajtó csupán annyit közölt ezzel kapcsolatban, hogy az autókat öt- és hétüléses verzióban, illetve teherszállító furgonok formájában árulják majd. Egyes források szerint a kocsik hatótávolsága 400 kilométer lehet majd, de ez a szám nem hivatalos, és abból kiindulva, hogy egy régi, belső égésű motoros modellekhez készült platformot szabtak át, elég optimistának is tűnik.

lada-e-largus-prototype

Hogy az e-Largust pontosan mikortól lehet majd kapni, azt egyelőre nem tudni. A Lada úgy számol, hogy jövőre bemutat egy kizárólag prototípusokból álló flottát, és azokat a példányokat vetik alá mindenféle teszteknek, mielőtt megkezdik a sorozatgyártást. Becslések szerint a modellek legkorábban 2024-ben jelenhetnek meg a piacon.