- Portálhidas Q6 e-tron koncepciót mutatott az Audi.
- Az 516 lóerős villanyautó hasmagassága 344 mm, ésakár 13 400 Nm nyomaték leadására is képes.
- A koncepció február 1-jén debütál a Zell am See-i jégversenyen.
Az Audi nagy reményeket fűz az új Q6 e-tronhoz, de mi nem ájultunk el tőle. De most nem ez a lényeg, hanem az, hogy van egy sokkal menőbb verziója: ez a Q6 e-tron offroad concept.
A menő dolgok csaknem minden esetben koncepcióautók, ez most sem kivétel, de attól még rácsodálkozhatunk. Az Audi Q6 e-tron offroad koncepció, egy újonnan kifejlesztett prototípus, két elektromotorral rendelkezik, összesen 516 lóerő teljesítménnyel, és portálhidas kiépítése miatt alig kerülhet elé olyan akadály, amin ne tudna átmenni.
Hasmagasságát 160 mm-es emelés miatt 344 mm, a nyomtávot pedig 250 mm-rel bővítették. Ezek miatt kapott egy elég szembetűnő szélesítést.
Míg a hagyományos portál tengelyek körülbelül 20-30 százalékkal növelik a kerekeken lévő nyomatékot, az Audi új megoldása 50 százalékos növekedést eredményez. Ez számok alapján azt jelenti, hogy az autó képes 13 400 Nm nyomaték leadására is - így pedig egy 45 fokos emelkedőt is képes megmászni. Viszont ezek az átalakítások a végsebesség rovására mentek, ami 175 km/h. Ez viszont egy terepjáró esetében bőven elegendő.
Az első tesztvezetést követően Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója így nyilatkozott: „A Q6 e-tron offroad koncepció a quattro újraértelmezése. A modell megmutatja a potenciált, amit az elektromos járművek számára kifejlesztett platformunk már ma kínál. Ez a jármű új teret hódíthat meg. Kíváncsian várjuk a vásárlóink reakcióit erre az erőteljes járműre.”
A koncepcióautót február elsején megküldik a F.A.T Ice Race-en, az ausztriai Zell am See jégversenyén, vagyis élőben is lehet látni.