Guinness-rekordot állítottak fel az elektromos Škodával

2023.02.02. 06:04

Richard Meadennek nehéz dolga volt a modern menetstabilizáló rendszerek ellen, hiszen ha akár csak egy pillanatra is kiegyenesedik az autó, a Guinness-kísérletnek már vége is.

IceDrift 05

Viccesek ezek a kísérletek. A gyártó elmegy Svédországba, keres egy befagyott tavat (ez igazán nem nehéz feladat), majd tesztel egy kicsit. Elvégre melyik gumi a legjobb arra, hogy tíz percen át hatékonyan driftelhessen vele egy összkerékhajtású elektromos autó egy hatvan méter sugarú körben, 16-20 másodperces köridőkkel? Mint kiderült, elöl 600 szög kellett az abroncsokba, míg hátul csupán 300 rövidebb.

Richard Meaden nem ma kezdte, hiszen annak idején 360 km/h feletti tempót ért el Bonneville-ben egy durván felhúzott Škoda Octavia RS-sel. Most az Enyaq iV vRS-sel kellett 27 környit driftelnie az elektromos rekordhoz, majd 34-et a világrekord bezsákolásához is a jégen driftelés kategóriájában.

A Stortjärnen-tavon kialakított 188,496 méter hosszú körben végül január 19-én sikerült a mutatvány, egy 7,351 kilométeren át tartó elektromos drifttel. A 39 körös próba 16 percen át tartott, a tempó pedig 31 és 49 km/h között ingadozott.

Érdekes módon míg elől egyedi 20-colos Michelin gumik 5 mm-es tüskéi karcolták a 40 centiméter vastag jeget, hátul a jól bevált Nokian Hakkapelitta és annak 2 mm-es acéldarabjai tették a dolgukat. Utóbbiak hatékonyságáról tudnék mesélni.

Az Enyaq iV vRS egyébként elől 15, hátul pedig 10 mm ültetést kapott a normál Enyaqhoz képest, míg az összteljesítménye 295 lóerő a 82 kWh-s akkucsomaggal. A hideget elég jól bírta.