A Pennsylvania Turnpike autópálya tehát továbbra is használatban van, kivéve azt a közel 21 kilométeres, három alagúttal kiépített szakaszát, amelyet ma már visszahódított magának az erdő. Máris elmeséljük, hogy hogyan válhatott elhagyatottá ez a forgalmas útvonal.
Vasúti pályaként indult az országút
A történet nem 1968-ban kezdődött, amikor az utolsó autó is lehajtott az útról, hanem sokkal korábban, az 1880-as években. Ekkor vágtak bele ugyanis egy vasúti útvonal megtervezésébe, sőt ekkor már el is kezdték annak építését. Hét hegyen át összesen 7 kilométernyi utat ástak ki, amelyet végül mégsem vonatoknak, hanem autóknak szántak. Ez lett az Amerika szuper autópályájaként emlegetett Turnpike, amely 1940 őszén nyílt meg négysávos országútként.

Síelők jutottak el 72 óra elteltével a luxusvonathoz, takarókat, élelmet és gyógyszereket vittek az utasoknak.
Tovább olvasom
Újdonság az autósoknak és a kamionosoknak
A Turnpike forradalmi újításnak számított építése idején, hiszen az alacsony emelkedők kialakításával biztonságosabbá vált a közlekedés a kamionosok számára a hegyes-völgyes vidéken. Természetesen az autósok is örültek az újdonságnak, hiszen a környező, lassabb és jócskán használt utakon kívül lett egy gyorsabb és kényelmesebb alternatíva is. Mi tagadás, az építkezés nem volt kis vállalkozás, ugyanis a közel 260 kilométer hosszúságú út létesítése több mint 61 millió dollárba került, és hozzá hihetetlen mennyiségű alapanyagot használtak fel:
770 ezer tonna homokot, 1 millió 200 ezer tonna követ, 50 ezer tonna acélt és 300 ezer tonna cementet.
Akkora forgalma lett, hogy új ötletek kellettek
Népszerűségét jól mutatja, hogy megnyitása után egy évvel, 1941-ben már több mint kétmillió autó hajtott keresztül rajta, húsz évvel később, 1960-ban pedig olyannyira megnőtt a forgalom az úton, hogy az alagutaknál rendszeresek voltak az akár 8 kilométeres torlódások is. Az autópálya jobbítása céljából, a Pennsylvania Turnpike Comission által készített tanulmány végül megállapította, hogy a meglévő négy alagutat párhuzamosan újabb alagutakkal bővítenék, ehhez azonban három alagutat tulajdonképpen ki kell iktatni – ezzel elkerülve a Sideling, a Rays és a Laurel Hillt.
Ennek eredményeképp került ki ez a bizonyos 21 kilométeres szakasz is az autósok látóköréből, amely mára elhagyatottá vált.

Jó célt szolgált bezárása után is
Noha itt az út hivatalosan el van zárva a forgalom elől, az elmúlt évtizedekben megannyi turistát és elhagyatotthely-kedvelőt vonzott. És bár a természet már csaknem teljesen visszavette a területet, a helyszínt többek között a hadsereg is használta kiképzésekre, de teszteltek rajta fényvisszaverő csíkokat is, sőt több filmforgatást is lebonyolítottak.
Ha szeretnél még egy elhagyatott helyet megismerni, ajánljuk figyelmedbe erről a hátborzongató vidámparkról készült cikkünket is.

Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés