700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és egy forint híján 10 millió forintos ár. Összességében ez a Dacia Bigster, amelyet most a Totalcar szakportál is tesztelt.

Beszámolójuk szerint az autó ránézésre hasonlít a Dusterre, ami nem véletlen, hiszen azonos alapokra épülnek és számtalan elemük közös külsőleg is. 

A Bigster viszont jóval nagyobb, 22,7 centiméterrel nyújtották meg a komplett karosszériát, amiből 4 centi került a két tengely közé. 4,57 méter hosszúsága mellé 1,81 méter széles és 1,71 magas, a hasmagassága pedig 22 centiméter.

Ami pedig a további  paramétereket illeti: az autó ledes első lámpákat kapott automata távolsági kapcsolással, amik észlelik az előttünk haladó, vagy a szemből jövő autókat és lekapcsolnak. 17-19 colos felnijei nagyobbak, mint amiken a Duster jár, és a Bigster esetében még nyitható üvegtető is kérhető, ami újdonság a Daciánál. Mindemellett

a Bigster az első modell a Renaultnál, amelyik megkapja az új 1,8 literes benzinmotorral szerelt hibrid hajtást.

A váltó összesen hat fokozatú , amiből négyet a benzinmotor, kettőt a villanymotor használ.

Dacia Bigster
Dacia Bigster
Kép: Dacia

Nyugalmas közlekedés és az éles kanyarok óvatos megközelítése, ezt kívánja meg a Bigster. Cserébe kereken 5 literes fogyasztással képes szinte minden körülményt megoldani - értékelte a tesztelő, akinek véleménye szerint a jármű határozott és vagány, tele kimondottan jó részletekkel. 

Ehhez képest igencsak jó az ára: 

az 1,2-es háromhengeres turbómotoros, hatfokozatú kézi váltós verziót 10 millió forintért már haza lehet vinni.

Ugyanennyibe kerül akkor is, ha kiegészített LPG rendszerrel kérik. A gázos üzemmel cserébe pedig nagyjából fele annyiért lehet közlekedni, mint benzinnel

Hatalmas autó kategóriában valamennyi kocsi drágább nála. Így is a Bigster a valaha volt legerősebb, legjobban felszerelt és legdrágább Dacia

- összegezte a tesztelés eredményét a szakportál.