Egy titkos jelzés egyre nagyobb teret hódít az ismerkedni vágyók körében – de vajon mi az, amit érdemes figyelni a bevásárlókosarakban?

Új őrület terjed a spanyol fiatalok körében, amelyben egy egyszerű gyümölcs jelzi, ki keresi éppen a párját. A Life.hu beszámolója szerint, ha valaki egy fejjel lefelé fordított ananászt tesz a kosarába este hét és nyolc között egy Mercadona üzletben, az egyértelmű jel arra, hogy egyedülálló és nyitott az ismerkedésre. A TikTokon terjedő trend lassan meghódítja a spanyol városokat, és úgy tűnik, csak idő kérdése, hogy más országokban is megjelenjen.

Az ötlet szórakoztató, ugyanakkor váratlan bonyodalmakat is okozott. Az üzletek tömve vannak olyanokkal, akik csak az ananászt keresik, miközben a valódi vásárlók próbálnak a tömegen átjutni.

A jelenség komoly felfordulást eredményezett, a boltok alkalmazottai gyakran biztonsági őrökkel próbálják fenntartani a rendet.Volt már példa arra is, hogy a rendőrség beavatkozására volt szükség, mivel az ismerkedni vágyók hatalmas káoszt teremtettek.

Az ananászos trend gyors elterjedését Vivy Lin, színész-komikus TikTok videója segítette, aki egy Mercadona üzletben mutatta meg követőinek, hogyan is működik ez az ismerkedési forma. A színész-komikus elmondta, hogy egy egyszerű ananász milyen módon vált titkos kóddá a szinglik körében, akik a hagyományos módszerekkel már nem találják meg a keresett partnert.

A trend mögött az a felismerés áll, hogy az online társkereső alkalmazások világa sokak számára kiábrándító lett, és az emberek egyre inkább keresik a személyes találkozás lehetőségét.

Az ananászos módszer lehetőséget ad arra, hogy az ismerkedés diszkréten történjen, és bárki könnyedén felismerhesse, ki keres kapcsolatot.

Érdekes módon nem minden szingli ugyanazt keresheti az ananászos jelzéssel. Ana Gildersleeve, spanyol influencer, aki az Egyesült Államokban él, elmagyarázta, hogy különböző ételekkel is lehet finomítani az üzenetet. Aki komoly kapcsolatra vágyik, egy zacskó lencsét is tehet a kosárba, míg a futó kalandot keresők egy gyorsan romló salátával jelezhetik szándékaikat.

Az üzletek tulajdonosai ugyanakkor kevésbé lelkesek a trend iránt, mivel az emberek gyakran csak nézelődnek és ananászt vásárolnak, miközben hosszú ideig keringenek a boltban. Ez elriasztja a valódi vásárlókat, akik inkább elkerülik a zsúfolt időszakokat.

Az ananászos ismerkedési trend tehát egy újfajta, szokatlan módszer, amellyel a személyes kapcsolatok ismét előtérbe kerülhetnek. Vajon hosszú távon is megmarad, vagy csak egy múló divathullám lesz? Ezt még nem tudni, de egy biztos: Spanyolországban már most sokakat magával ragadott az ötlet.

(Borítókép: egy nő vásárol az élelmiszerüzletben. Fotó: Getty Images)