A musical a magyar színháztörténet egyik legsikeresebb darabjává vált, a zeneszerző Presser Gábor szerint a darab már hozzátartozik a városhoz és az országhoz.

„Január 29-én vasárnap, éppen 35 évvel a bemutató után ünnepi előadás lesz a Vígszínházban. Meghívtuk a régi szereplőket, akik a végén bejönnek és énekelni fognak a fináléban, illetve megemlékezünk azokról is, akik nem lehetnek velünk. Persze torta is lesz” – mondta Presser Gábor az MTI-nek. Mint megjegyezte, nehezen leírható szavakkal, mit jelent a szerzők számára A padlás. 

„Nem tudjuk, mi lehet a siker titka, talán az alkotók közötti kivételesen szerencsés együttműködés. A Vígszínház 1987-1988-ban rossz gazdasági helyzetben volt, a díszletet nagyrészt korábbi előadások színpadi kellékeiből állította össze Fehér Miklós, a zenét egyedül rögzítettem” – idézte fel Presser. A szövegkönyvet és a dalszövegeket Sztevanovity Dusán írta, a szövegkönyv társzerzője Horváth Péter volt, a rendező pedig Marton László.

A padlás egyszerű, általános emberi dolgokról szól: hitről és kételkedésről, elvágyódásról, szerelemről, életről, halálról.

A darab a Vígszínházban túl van az ezredik előadáson (a január 29-i ünnepi este az 1042. lesz), 2019 decembere óta túl az egymillió nézőn. Magyarországon nincs kőszínház, ahol ne játszották volna, volt, ahol háromféle variációban ment, háromféle rendezésben. Külföldön is bemutatták. A Vígszínházban 1988 óta az eredeti verzióban játsszák. A 35 év alatt pontosan 75 színész játszott/játszik a darabban; az eredeti szereposztásból napjainkra egyedül Igó Éva maradt, aki előbb Süni volt, ma pedig Mamóka szerepét játssza. 

(MTI)

(Borítókép: Presser Gábor Kossuth- és Erkel Ferenc-díjas előadóművész, zeneszerző, zongorista és énekes, érdemes művész a Vígszínház előtt 2018-ban Fotó: Koszticsák Szilárd/MTI)