Kimatekozták az egyik legjelentősebb villanyautó-kockázatot
- Egy friss felmérés szerint a tisztán elektromos autók akkumulátorainak tárolókapacitása évente átlagosan kevesebb mint 2 százalékkal csökken.
- A legtöbb villanyautóban pedig nem kell cserélni az akkupakkot.
Az elektromos autóknál kulcskérdés az akkumulátor degradációja, vagyis az, hogy hosszabb távon hogyan alakul a tárolókapacitás. Ezzel összefüggésben sok vevőjelölt tarthat esetleg attól, hogy idővel cserére szorul a nagyfeszültségű akkumulátor, ami jelentős tétel az autó árához képest. A villanyautosok.hu szakportál most idézte a Geotab brit mobilitási szolgáltató tízezer magán- és céges tulajdonú elektromos autó adatait vizsgáló elemzését, amely beszédes választ adott az említett kockázatra.
Az akkumulátorok állítólagosan gyenge megbízhatóságát még mindig érvként használják az elektromos autók ellen. [...] Remélem, hogy az olyan adatok, mint amilyeneket mi is gyűjtöttünk, segítenek eloszlatni ezt a tévhitet. Tény, hogy az akkumulátorok állapotának 1,8 százalékos romlása valószínűleg nem lesz jelentős hatással a legtöbb sofőr mindennapi járműhasználatára, és ez a szám az új modellekben alkalmazott fejlettebb akkumulátortechnológiának köszönhetően csak tovább fog csökkenni – mondta az elemzés eredményeit ismertetve David Savage, a Geotab Egyesült Királyságért és Írországért felelős alelnöke.
A Geotab elemzése azt is kimutatta, hogy a degradáció nem nagyobb, ha az autót intenzíven használják. A cég arra jutott, hogy az akkumulátorok túlnyomó többsége túléli a jármű hasznos élettartamát, és soha nem kell cserélni. Ha egy átlagos elektromos autó akkumulátora évente 1,8 százalékkal romlik, akkor 12 év elteltével még mindig közel 80 százalékos lesz az állapota, ami általában meghaladja egy flottajármű szokásos élettartamát. A geotabos elemzésből kiderült továbbá, hogy a gyakori használat sem okoz komolyabb degradációt, ráadásul a magasabb futásteljesítménynél hamarabb megtérülhet az autó ára. A Geotab-elemzésből látszik az is, hogy a melegben történő gyakori gyorstöltés azonban már érezhetően gyorsíthatja az akkumulátor öregedését.
Mi a helyzet az akkupakkon kívül?
Az elektromos autókkal foglalkozó szakszerviz, a zágrábi – ennélfogva az európai és magyar piac szempontjából is releváns tapasztalatokkal rendelkező – Electric Vehicle Clinic (EV Clinic) pár héttel ezelőtt publikált összeállítása szerint az elektromos autók esetében egyébként messze nem az akkumulátor a legkritikusabb alkatrész a szervizelés szempontjából, míg a hibrideknél igen. A villanyautóknál az elektromos motor, a fedélzeti töltőberendezés (OBC), valamint a hőszivattyú is megelőzi az akkupakkot.
Utóbbi cég a saját adatai alapján közölte azt is hogy egy tisztán elektromos autóba való új akkumulátor átlagára bőven meghaladja a 20 ezer eurót, miközben a hibrideknél ez 10 ezer eurós tétel. Ugyanakkor a kilowattórára vetített kiadás nagyon más képet mutat. A villanyautóknál kevesebb mint 500 euró az ár 1 kilowattórára (kWh) vetítve, ugyanez a konnektorról is tölthető hibridek (PHEV-k) esetében megközelíti a 4 ezer eurót. A teljes hajtáslánc költségeit nézve a szakszerviz adatai szerint a villanyautóknál 40 ezer euró alatt marad ez az összeg. A hibrideknél pedig közelíti az 50 ezer eurót, miközben a hagyományos belső égésű motorral szerelt autók esetében 45 ezer euró ugyanez.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
