- A BMW bemutatta az M3 CS Touringot, amely az M3 CS teljesítményét kombinálja a kombi karosszéria praktikumával.
- A 3 literes biturbó sorhatos motor 550 lóerőt és 650 Nm nyomatékot ad le, 3,5 másodperces 0-100 km/h gyorsulással és 300 km/h végsebességgel.
- Az alapára 56,5 millió forint, ami jelentős, 19,5 milliós felár az M3 Competition Touringhoz képest.
Az M-es BMW-k gyárilag nagyon állat dolgok. Ha valakinek ez nem elég, annak ott a Competition, de ha annál is több kell, akkor a Competition Sport, vagyis a CS változat a tuti befutó. Ilyen már kapható egy ideje az új M3-ból, ami nem éppen egy családi autó, vagyis az igazi buliból kimaradtak a családapák/anyák - eddig.
Limitált, 550 lóerős szörny lett a BMW M4 CS
Ha neked túl olcsó, gyenge és nehéz az M4, de túlzásnak tartod a CSL-t, akkor a CS jó választásnak tűnik.
Az M3 CS Touring gyakorlatilag mindenben megegyezik a sima M3 CS-sel. Vagyis ugyanaz a biturbós, háromliteres sorhatos van benne 550 lóerővel és 650 Nm nyomatékkal. 0-100-as gyorsulása a plusz súly és kialakítás miatt egy tizeddel több, 3,5 másodperc, végsebessége pedig 300 km/h. Ehhez a teljesítményhez egyébként már 2,1 baros turbónyomás kell, a feltöltők és a motor belső alkatrészei tehát megdolgoznak a pénzükért.

A nyomaték a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltón keresztül érkezik meg az M xDrive intelligens összkerékhajtásba. A vezető az előválasztó karba épített Drivelogic gombbal három vezetési mód közül választhat: komfort, sport és verseny - az utóbbi kimondottan versenypálya használatra van.
Az adaptív M futómű elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói szintén típus-specifikus hangoláson estek át, ahogyan az M Servotronic kormánymű és a fékrendszer is.
A CS kiadások nemcsak a nagyobb erőről, hanem a csökkentett tömegről is szólnak, ez pedig az M3 Tourig CS esetében sincs máshogy. A Touring Competitionhoz képest 15 kg súlycsökkentést tudtak elérni, vagyis az autó csak 3 kilóval lépi át az 1,8 tonnás határt.
Mindezt úgy adja az autó, hogy közben belefér az egész család és 500 literes csomagterébe is bőségesen lehet pakolni - bár ha a sofőr át is akarja élni, hogy mire képes az autó, érdemes alaposan rögzíteni a csomagtartó tartalmát.
A CS adta előnyöknek viszont alaposan megkérik az árát. 56,5 millió forintról indul, ami egy 19,5 millió forintos ugrás az M3 Comp. Touring 37 milliós árához képest.
