Alig jelent meg, máris új akksit terveznek az elektromos G-osztályhoz

2024.05.02. 09:18

  • Nemrég megjelent az elektromos Mercedes G-osztály, de nem túl magas hatótávval
  • A Mercedes egy újfajta akkumulátoron dolgozik, melynek az energiasűrűsége 20-40 százalékkal magasabb lehet, mint eddig
  • Egy ilyen fejlesztés után az eddigi nagyjából 473 kilométeres hatótáv akár 600 fölé is emelkedhetne
  • A Mercedes műszaki vezetője szerint az új csomag komoly versenyelőnyt jelenthet majd

Hosszas ígérgetés után megjelent az elektromos Mercedes G-osztály a modelltől elvárt különleges technikával. A G580 (with EQ technology) eleve jó nagy akkumulátorral robbant be, de a kialakítás, méretek, súly és teljesítmény miatt nem olyan acélos a hatótáv. Ezen javítana most a német gyártó egy új akkumulátor technológia felhasználásával.

Kerekenként egy villanymotor, különleges terepüzemmódok, bő 3 tonnás súly és 580 lóerős teljesítmény bődületes 1164 Nm nyomatékkal. Az adatok bár jól hangzanak, valószínűleg ezek - és a baltával faragott formaterv - miatt elég csupán egy 473 kilométeres (WLTP) hatótávra az amúgy elég nagynak számító, 116 kWh-s akkumulátor csomag. Ez egyébként nem rossz hatótáv, de egy ilyen prémium autótól többet várhatna el az ember, ezért kezdett el – valószínűleg már nem ma – dolgozni a Mercedes a megoldáson.

A német gyártó az Autocar nevű magazinnak adott interjút arról, hogy egy szilícium-anód akkumulátort fejlesztenek, melynek a várható energiasűrűsége 20-40 százalékkal magasabb lesz, mint a hagyományos lítiumosnak, amit a G580-ban is használnak. Ez azt jelenti, hogy azonos méret mellett az elektromos G-osztályban 139-162 kWh-s csomag is lehetne, így a hatótáv becslések szerint akár 570-644 kilométerre is emelkedhetne. Bár a számok csak feltételezések, egy 600 kilométer körüli hatótáv azért már vonzóbb lehet bármilyen elektromos autónak, nem hogy a G580-nak.

A Mercedes műszaki vezetője, Mark Schäfer elmondta, hogy egy ilyen magas energiasűrűségű akkumulátor a jövőben komoly versenyelőnyhöz juttathatja őket az elektromos autózásban. Ezzel teljesen új irányokban is gondolkodhatnának, bár nem fejtette ki, hogy mit ért ez alatt. Az új akkumulátorcsomag várhatóan egy-két éven belül kerülhet majd nemcsak ez elektromos G-osztály, de a jelenleg is futó EQS és EQE modellek alá is.

Forrás: Carscoops