Itt a frissített Mercedes S-osztály, a legnagyobb újítása egy párna

2024.04.30. 08:21

  • Enyhe időközi frissítésen esett át a Mercedes csúcslimuzinja
  • Az utastérben frissítettek a fedélzeti rendszeren és bekerült egy kényelmes párna
  • Az autó már képes automatikus sávváltásra Európában is
  • Streamen keresztül már elérhetőek lesznek a Sony Pictures Entertainment tartalmak
  • A hajtásláncot és az árakat illetően nem történt változás

Ha valami jó, azt nem érdemes piszkálni. Így állhattak hozzá a Mercedes mérnökei is a jelenleg futó  S-osztályhoz , melynek megérkezett az időközi ráncfelvarrása. Az autóban annyira nem történt semmi változás, hogy a frissítés legérdekesebb eleme egy párna.

A jelenleg futó S-osztály 2020 óta hasít a piacon. Jelenleg egy modell átlagos életciklusa 5-8 év, így már ideje volt frissíteni a Mercedes zászlóshajóját. Ilyenkor az ember vár bizonyos külső felfrissülést, erősebb vagy hatékonyabb technikát, esetleg még több luxust a beltérben. Ezek közül csak utóbbi valósult meg, az is nagyon halványan, de azért érdemes megemlíteni, hogy az autó kapott két új színopciót: a világoszöld-ezüst és a bársonybarna metált.

A következő modellévre szánt Mercedes S-osztály egyik legnagyobb újítása egy párna a fejtámlán. De egy nagyon kényelmes párna valószínűleg. Ezen túl foglalkoztak a fedélzeti rendszerrel, hogy egy kicsit átláthatóbb és letisztultabb legyen, illetve belekerült a RIDEVU funkció is, mellyel streamelhetünk Sony Pictures Entertainment tartalmakat is. A frissítés során programoztak további apró biztonsági és kényelmi funkciókat, de semmi extra egy időközi ráncfelvarráshoz képest.

Újítás, hogy kibővítik a 3-as szintű önvezetést, így az S-osztály képes lesz automatikusan sávot váltani. Ehhez nem kell se nézelődnünk, se lenyomni az indexkart. Ha az autó azt érzi, hogy el tud haladni a nála lassabban haladó mellett biztonságosan, akkor automatikusan megteszi. Ez a funkció egyébként nem teljesen új, tengerentúli piacokon eddig is elérhető volt, viszont most a ráncfelvarrással megérkezett Európába is.

A frissítés semmilyen fronton nem érintette a jelenleg is elérhető hajtásláncokat. A Mercedes S-osztály még mindig hathengeres dízelmotorral nyit lágy hibrid rásegítéssel, de ott vannak a V8-as változatok is. A fapados csúcslimuzinért jelenleg 40 millió forintot kell fizetni, de a Maybach változathoz 95,7 millió forintos nyitóáron még mindig elérhető a hatliteres, V12-es motor.

Forrás: Carscoops