2024.04.19. 15:31

Nem várhatott tovább a Mazda az európai csúcsmodelljének bemutatásával, így itt a CX-80 három üléssorral, hátsókerekes vagy összkerékhajtású kivitelben, benzines vagy dízel hajtáslánccal, lágy vagy plug-in hibrid rásegítéssel. Ahová a CX-60 már nem elég, oda a Mazda olyan SUV-t küld, amibe akkor is belefér egy összezárt babakocsi, ha a harmadik üléssor is használatban marad.

A második sorban lévő ülések tekintetében is több opciót kínál a CX-80, mint az eddig ismert CX-60, mely a Mazda SUV-k sportosabbik oldalát mutatja dízel plug-in hibridként. 

A CX-80-at lehet majd rendelni önálló kartámlás fotelekkel és közöttük egy konzollal, a konzol nélkül a hátsó fotelek közti szabad átjárás érdekében, vagy a normál egy üléslapos felépítéssel három utas részére.

A Mazda a prémium versenytársak felé mozdul, a CX-80 pedig az amerikai CX-90 nekünk szánt megfelelője. A hossza egyébként 4995 mm, miközben a tengelytáv  3120 mm. Ez jóval bőségesebb távolság a kerekek között, mint mondjuk egy szintén nagynak számító Ford Bronco esetében.  

A beltérben a természetes anyagok, a Mazdára jellemző minimalista megoldások, a jó variálhatóság és a luxus érzete dominálnak majd, a jól ismert fektetett középső érintőképernyő és a fizikális gombok részleges megtartása mellett. Hat- vagy hétszemélyes kivitelben, plug-in vagy lágy hibridként ez hát minden idők legnagyobb európai Mazdája.