Agresszívebb üzemmódra váltanak a kínai gyártók

2023.03.20. 06:04

A korábbinál is erősebb terjeszkedést terveznek a kínai autógyártók a globális piacon. Létrehoznak egy szervezetet, amelynek feladata, hogy még jobban felpörgesse az amúgy is egyre növekvő autóexportot. japanese-carmakers-face-a-reckoning-moment-as-byd-enter-their-ho

A kínai gyártók már eddig is tempósan igyekeztek minél nagyobb részesedést kiszakítani a világpiacból. Az egyik legnagyobb villanyautókat gyártó cége, a kínai BYD például most keres európai helyszínt az új üzemének, a beruházásra Magyarországnak is van esélye, de döntés még nem született. 

Kína új országos szintű nemzetközi platformot hoz létre, hogy segítse az ország autógyártóit minél előbb globális piaci szereplőkké válhassanak – adta hírül a China Daily. Erről elemzők számoltak be a hírportálnak a ChinaAuto Import and Export Forum rendezvényen. Kao Csan, a kereskedelmi szolgáltatásokat nyújtó Genertec International Holdings Co Ltd. elnöke a fórumon elárult néhány részletet a tervről.

E szerint a Genertec, a kínai autókereskedők szövetsége és néhány nagy autógyártó a marketingszolgáltatások egész csokrát fogja nyújtani azoknak az ágazati szereplőknek, amelyek külföldön akarnak terjeszkedni. Például országjelentéseket készítenek a megcélzott országokról és autóipari elemzéseket készíttetnek az autógyártóknak ágazatuk világpiaci folyamatainak alakulásáról. Ezzel pedig a kínai autóexportnak adnának lendületet. 

Több mint 50 százalékos többlet

Egyébként sem állnak rosszul ezen a téren: a kínai vámhatóság adatai szerint 2022-ben Kína lett a világ második legnagyobb autóexportőre. Egy év alatt 54,4 százalékkal ugrott meg a kivitel, így több mint 3,1 millió autó "ment" a külföldi piacokra. Így tudták megelőzni Németországot a rangsorban. Ha tartják ezt a tempót, akkor hamarosan leelőzhetik a nagy ázsiai versenytársat, Japánt is, amely jelenleg a világ legnagyobb autóexportőr országa. Az autókivitel a robbanásszerű növekedés időszakába lép a következő években – mondta Hsziao Cseng-san az autókereskedők szövetségének elnöke. Az idei évre sem lehet panasz: 2023 első két hónapjában 682 ezerautót exportáltak a kínai autógyártók, ami több mint 43 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi január-februári időszak kivitelét.

Azóta, hogy Kína az új évezred első éveiben csatlakozott a Világkereskedelmi Szervezethez (WTO), a kínai autógyártás 27-szeresére növekedett. Az ágazat exportjának növekedése jelentősen meghaladja a kínai áruk kivitelének átlagos bővülését. Az autókereskedők szövetsége segítséget ad ahhoz is, hogy javuljon a kínai autók kivitelének és üzemeltetésének logisztikai háttere, ezen belül szervizellátása. Emellett fel akarják pörgetni a használt autók kivitelét is már 2023-ban.