Ötvenöt éve van a piacon, és bő másfélezer darab készült az első szélestörzsű modellből, a 747-esből, amit további évtizedeken át támogat még a Boeing.
1574 darab Boeing 747 készült 1968 és 2023 között. Ez pedig itt az utolsó Jumbo Jet, az Atlas Air 747-8 Freightere.
Fotó: Paul Weatherman / Boeing
1968 májusában a Continental Airlines vezetősége elég optimista volt az új luxusrepülő, a világ első Jumbo Jetje kapcsán.
Fotó: Bill Wunsch / Getty Images Hungary
Made in Seattle, illetve a várostól kicsit északabbra.
Fotó: Photo 12 / Getty Images Hungary
Egy fél 747 ablak.
Fotó: Avalon / Getty Images Hungary
1968 nyarán a Boeing kifutóján egymás mellett parkolt az N70700-es 367-80 prototípus, az eredeti 737 modell és az első 747 Jumbo Jet, az N7470 is.
Fotó: Keystone / Getty Images Hungary
Az 1969-es párizsi show sztárja sem lehetett más, mint a Jumbo.
Fotó: Mondadori Portfolio / Getty Images Hungary
Persze a 747-100 prototípus egyik célja az volt, hogy könnyedén megtankolhassa az F-4 Phantom II-t.
Fotó: Museum of Flight Foundation / Getty Images Hungary
1970. január 12-én érkezett az első Boeing 747 New Yorkból Londonba, fél órát vágva a menetidőből.
Fotó: Mirrorpix / Getty Images Hungary
A NASA módosított 747-esei még a Space Shuttle szállítására is tökéletesek voltak.
Fotó: Heritage Images / Getty Images Hungary
Az OV-101 prototípus Enterprise-ként lett ismert, míg a NASA Boeingje valójában a Shuttle Carrier Aircraft, amiből kettő készült, 747-100 és 747-100SR alapokra.
Fotó: Heritage Images / Getty Images Hungary
NDK, Ikarus, Wartburg, Lufthansa.
Fotó: ullstein bild Dtl / Getty Images Hungary
Az American Airlines festése is egy Jumbo Jet klasszikus.
Fotó: Bettmann / Getty Images Hungary
A Virgin is egy lízingelt Boeing 747-200-vel indult, London és New York B-repterei, vagyis a Gatwick és Newark között 1984-től.
Fotó: Mirrorpix / Getty Images Hungary
A Boeing 747-400 nagyszervizen Németországban.
Fotó: ullstein bild / Getty Images Hungary
A British Airways végig a legnagyobb 747 felhasználónak számított a teherszállításban érdekelt Atlas Air mellett. 2019-ben még mindkét cégnek 33 darab aktív 747-400-asa volt.
Fotó: ullstein bild / Getty Images Hungary
Megkapta a Jumbo a Lufthansa új, majd gyorsan módosított festését is, amiből feltűnően hiányzik a klasszikus sárga.
Fotó: AaronP/Bauer-Griffin / Getty Images Hungary
Fantasztikus dizájn a hidegháború korszakából. Itt épp iráni segélyszállítmányt visz Afganisztánba.
Fotó: NurPhoto / Getty Images Hungary
Az amerikai kormány két teljesen egyedi Boeing 747-200B-t használ VC-25A kódnév alatt, a következő generációt pedig a légierő Boeing 747-8-asokból alakítja ki, VC-25B néven.
Fotó: picture alliance / Getty Images Hungary
Az utolsó példány a gyárban, 747-8 Freighter.
Fotó: Bloomberg / Getty Images Hungary
Az Atlas Air 1992-ben egyetlen 747-200-ból átalakított tehergéppel indult, harminc év alatt pedig szinte az összes 747-variánst használta már. Nem véletlen, hogy az utolsó Jumbo is az övék.
Fotó: Bloomberg / Getty Images Hungary