Vett négy vízkáros Teslát, aztán jöttek a szikrák

2023.01.30. 14:50

Ahogy a neve is mutatja, a B is for Build egy olyan Youtube-csatorna, ahol az autóépítés kerül fókuszba. Nagyratörő projektekről van szó: például épült náluk Chevy V8-assal megszentségtelenített Huracán és ehhez hasonló, elvetemült állatságok. Az átépítések alapjai általában durván megsérült autók, így nem lehet őket azzal se megvádolni, hogy értékes klasszikusokat tesznek tönkre.

Forrás: B is for Build
Forrás: B is for Build

Most négy, sérült Teslát vásároltak, méghozzá aukción. A teljes csomag ára 60 ezer dollár, vagyis nagyjából 21,5 millió forint volt, de nem véletlenül maradt ilyen alacsonyan ez az összeg: a Teslák vízkárosak. Ez még egy benzines vagy dízel autónál is óriási para, hiszen az elektromos alkatrészek, a kárpitok és még rengeteg más is könnyedén károsodik ilyenkor, a végeredmény pedig nem ritkán gazdasági totálkár.

Elektromos autók esetén különösen rizikós vállalkozásnak tűnik a vízkár, de úgy tűnik, hogy van, akinek belefér. A B is for Build-es srácok a videó elején egy törött, elpukkant légrugós Model S-t próbálnak életre kelteni, kevés sikerrel. Mivel lemerült a Tesla kisfeszültségű akkumulátora, egy másikkal igyekeztek bebikázni, azonban ez némi füsttel és nem kevés szikrával járt, ezért végül nem folytatták a dolgot, hogy se az autóban, se bennük ne keletkezzen nagyobb kár.

Forrás: B is for Build
Forrás: B is for Build

A piros Model S-szel egyébként az a tervük, hogy kikapják belőle az akkupakkot és a hajtást, hogy később fel tudják majd használni, a maradékot pedig elárverezik. Ugyanez a tervük a másik, pezsgőszínű Model S-szel is, ami ugyan nincs összetörve, de az akkumulátorcsomagja hibás, amit felhasználás előtt javítani kell majd. Az utolsó Model S egy ezüst, amiben ráadásul a 100 kWh-s akkupakk van. Ezt helyben nyitották ki, méghozzá egy fúrógéppel, de sok próbálkozás után se adott semmi életjelet.

Forrás: B is for Build
Forrás: B is for Build

A négy autó közül a Model 3 Performance volt a legdrágább, ami az összes közül egyértelműen a legjobb. Bár az is beázott, a diagnosztika szerint kevés komolyabb baja van, megmozdul, nincs is összetörve és még Autopilot is van benne. Ugyanakkor a 21,5 millió forintos csomagból 11,5 milliót csak erre a Model 3-asra költöttek, ami nem tűnik kevésnek egy vízkáros autóért, ami nagyon messze van a hibátlantól.

Jól látszik, hogy csodák nincsenek: minden autó fényévekre van a hibátlantól és amelyik a legközelebb van hozzá – a Model 3 –, az nem is volt olcsó. Ugyanakkor, ha sikerül a rosszabb darabokból kiszerelni az akkumulátorcsomagokat és a motorokat, amiket aztán későbbi átépítéseknél fel lehet használni, akkor nem biztos, hogy olyan rossz üzlet volt ez összességében.

Forrás: B is for Build