A legmenőbb műszeregységet a Subaru csinálta a Gymkhana kombiba

2022.12.05. 13:42

Holnap jön ki a legújabb Gymkhana videó Travis Pastranával minden idők legdurvább Subaru kombijában, ami a biztonság kedvéért 862 lóerős lett. A kormánya mögött eközben egy olyan műszeregység, ami akár 1988-ban is születhetett volna, ha a technika épp megengedi. 2022-ben viszont minden a helyére került. A kombi például a levegőbe.

SubaruHoonigan.gif

A roppant szerethető módon őrült Travis Pastrana két éve tért vissza a Gymkhana világába a Subaruval, 2022-re pedig egy mutáns Impreza STI helyett megkapta a kombit, amire senki sem számíthatott.

A csővázas GL Wagon versenyautónak persze a hátsó lámpákat leszámítva szinte semmi köze nincs az eredetihez, és bár vicces módon a tengelytáv csaknem változatlan lett, a teljesen karbon GL Wagon úgy fél méterrel szélesebb, mint a Suburu régi családi autója. Rövid tengelytáv, széles nyomtáv, aktív aerodinamika, teljes rallycross futómű, és persze egy nagy Garrett turbó a 862 lóerős boxeren, mely oldalra fújja ki a lángcsóvákat.

Nyáron, Goodwoodban még így muzsikált:

Mivel holnap jön az új Gymkhana, hamarosan láthatjuk, mit is sikerült kihozni abból a műfajból, amit legutóbb Ken Block feszegetett egy elektromos Audi prototípussal.

Hanghatás és tűzijáték tekintetében Travis Pastrana máris előnyből indul, a kombit építő Vermont SportsCar pedig már azt is elárulta, hogy a váltóáttétek módosításával ez a nyíltan elmebeteg, DTM-stílusú Subaru már a korábbi Airslayer Imprezánál is gyorsabb, hiszen a vége valahol 280 km/h körül alakul.

A hűtés hátul, az aktív aerodinamikai csomag programozható, vagy manuálisan is aktiválható az elektropneumatikus rendszeren át, a műszerfal pedig kék karbon. Erre jön rá minden idők legmenőbb műszeregysége, úgy 16:33-nál:

Boost check, boost check, full power. Sosem gondoltam, hogy pont Amerikában készült majd el a legjobb japán sziluett versenyautó, de hogy 280 km/h környékén szükség lesz arra az aktív hátsó szárnyra, abban biztos vagyok. Travis Pastrana szerint persze segít a rövidebb túlnyúlás is. Hát persze, Travis, neked segít.