Hoonipigasus: középmotoros Porsche Ken Blocknak

2022.05.17. 09:17

Úgy tűnik, Ken Block szerződése az Audi márkával nem kizárólagos, most például egy érdekes Porsche 911 átdolgozást mutattak be, amellyel a Pikes Peak hegyi versenyen tervez elindulni a Gymkhana atyjaként híressé vált pilóta.

A Hoonipigasus névre keresztelt gép halvány rózsaszín festése állítólag az 1971-es Pink Pigre, a rózsaszínre festett Le Mans-i Porsche 917/20-asra tett tréfás utalás lenne, viszont az a speciális szín ellenére is elég jól látszik, hogy ez a 911-es összességében nem vicc.

A tető, az ablakok és a karosszéria formatervének egy jelentős része egy régebbi modellről – alighanem egy 964-esről – származik, ám a hátsó részt megkurtították, mivel a motor nem a hátsó tengely mögé került, ahogy ezeknél a Porsche típusoknál megszokott, hanem a hátsó tengely elé.

A motor maga négyliteres, hathengeres, biturbó bokszer, amely jóval korszerűbb Porschékből lehet ismerős. Itt állítólag 1400 lóerős, és mind a négy kereket hajtja. Hogy a kereken ezer kilósnak mondott karosszéria ekkora teljesítmény mellett is stabilan az aszfalton maradjon, arról hatalmas első és hátsó légterelők, illetve hátul egy óriási diffúzor gondoskodik.

Ken Block nem új a Pikes Peaken: 2005-ben indult először, akkor a hegyi felfutón, igaz, akkor egy 200 lóerős N csoportos raliautóval, 2017-ben pedig videót is forgatott itt, a szintén 1400 lóerős Ford Mustang Hoonicorn RTR V2-vel, amelyben nagyrészt keresztbe csúszva ment fel a meredek szerpentinen. Ez utóbbi olyan szempontból lehet érdekes, hogy legalább a pálya egy részét centiről centire jól ismerheti Block.

A rózsaszín Porsche azonban a megoldásai alapján nem látványautózásra készült, és a paraméterei alapján akár az abszolút győzelemre is esélye lehet. Most már csak Ken Blockon múlik, hogy képes lesz-e hibátlanul menni a 19,99 kilométeren 156 kanyart tartalmazó, és 1440 métert emelkedő pályán.