Már el is indult az első Zeekr villanyautó gyártása

2021.10.20. 12:57

Az új márka megalakítása nem előzmény nélküli, de így is rekordgyanús, hogy a Zeekr bejelentésétől számítva hat hónap kellett a márka felállításához és a gyártás megkezdéséhez egy szupermodern üzemben.

A Zeekr Intelligent Factory elnevezésű üzeme a kínai Ningbóban működik – nyilván korábban építették, még az anyacég, a Geely neve alatt – és állítólag kimagasló automatizáltságú. Több mint háromszáz robot dolgozik itt, minimális emberi segítséggel.

Az első termék a Zeekr 001, amit szintén a márka megalapítása előtt bemutattak: eredetileg Lynk & Co Zero néven ismerhettük meg. Magán is viseli a Lynk & Co termékekre jellemző stílusjegyeket, de forgalmazni már Zeekr néven kezdik október 23-án Kínában.

Az új márkával kapcsolatban a miértre nehezebb választ találni, mint a hogyanra, de nem lehetetlen. A Geely a Volvo és Polestar márkákat tőzsdére viszi – igaz, a kontrollt egyelőre nem ereszti – és úgy tűnik, a cég vezetői a svéd eredetű márkák mellett szerettek volna egy sajátot is, amely közvetlenül versenyezhet a Teslával Kínában.

A Zeekr mindent kínál, vagy legalább ígér, amit a Tesla tud: saját gyorstöltő hálózatot Kína-szerte, önvezetést, távoli frissítésű rendszerszoftvert. A 001 adatai is elég ígéretesek: a csúcsváltozat 100 kWh-s akkucsomaggal, 544 lóerős kétmotoros hajtásrendszerrel és 700 km körüli hatótávval érkezik. Emellett kifejezetten gyors tölthetőséget ígérnek: állítólag 5 perc alatt növelhető a megtehető távolság 120 km-rel.

Érdekes lesz látni, hogy hogyan folytatódhat az új márka karrierje, hiszen a Zeekr mostanáig más címkével már előállított eszközök átcsoportosításából épült fel ilyen hihetetlen tempóban. Egyelőre láthatóan Kínára koncentrálnak, és bár beígérték, hogy 2022-től lesz export is, ezek azok az ígéretek, amelyeket a kínai cégek jellemzően kevésbé vesznek komolyan.