Előfizetéses rendszerben lesz elérhető a kis fordulókör a Mercedes EQS-nél

2021.07.25. 11:13

Ugyan minden gyárból kiguruló EQS tíz fokban tudja majd fordítani a hátsó kerekét, csak azok tehetik ezt majd meg az utakon, amelyek tulaja befizeti az ehhez tartozó éves előfizetői díjat. Ezzel a Mercedes is beszáll az autóiparban mostanság terjedő előfizetéses szolgáltatási modellbe.

20C0714 025

A Mercedes villanyos kínálatdömpingjének új darabja az áprilisban bemutatott EQS, egy 5,2 méter hosszú és 524 lóerős luxuslimuzin, aminél letisztultabb formatervvel kevés autót gyártottak a történelemben. A bemutatója idején csak egy információ volt a sok közül, hogy az összkerékkormányzása alapból 4,5 fokos fordítást jelent a hátsó kerekein, amik opcióként akár tíz fokot is fordulhatnak. Utóbbival 10,9 méteresre csökken a fordulóköre, ami szép érték egy ekkora limuzintól, de mint kiderült, évenként kell fizetni érte, hogy a Mercedesnél távolról, szoftveresen aktiválják azt. 

20C0714 022

A gyártósori munkán sokat egyszerűsít, hogy mechanikailag mindegyik EQS-t úgy rakják össze, hogy az tudja a tízfokos hátsókerék-fordulást is. Viszont, hogy ezt használhassa az, aki már kifizette az autót, évente 489 eurót (176 ezer forint) lesz kénytelen fizetni a Mercedesnek érte, máskülönben meg kell, hogy elégedjen a 4,5 fokos fordulattal. Egy ekkora autón ez is nagy segítség a szűk manővereknél, nagy tempónál pedig a kezelhetőségen javít. Az EQS összkerék-kormányzása ugyanis - hasonlóan más gyártók ilyen megoldásához - kis tempónál az elsővel ellentétes irányba fordítja a hátsó kerekeket, míg 60 km/h fölött azzal megegyező irányba. 

20C0714 026

Ha valaki előre tudja, hogy kihasználja majd nagyobb hátsó elfordulást, annak jó hír, hogy hároméves előfizetéssel már lényegesen kedvezőbb az ár: úgy évente 300 euróba (108 ezer forint) kerül, hogy tíz fokot forduljanak a kerekek hátul.